Telekomunikační firmy hlásí propad zisku. Telefónice klesl o 13,5 procenta

Telefónica 02 hlásí meziroční propad čistého zisku za první čtvrtletí o 13,5 procenta. Největší tuzemská telekomunikační společnost tak jen potvrdila, že se sektoru kvůli tvrdé konkurenci a regulatorním zásahům v Evropě nedaří. Což už dříve naznačily třeba výsledky Deutsche Telekom a Telecom Italia. Italské firmě se totiž snížil zisk meziročně o 9 procent, německé o více než 37 procent.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Telefónica O2

Telefónica O2 | Foto: Tomáš Adamec

Propad zisku za první čtvrtletí hlásí většina evropských telekomunikačních firem. A jak na Rádiu Česko uvedl analytik společnosti Patria Tomáš Tomčány, tento trend bude nadále pokračovat.

„Jsou tam i některé faktory, které ovlivňují propad zisku na delší dobu, jako je například důsledek krize a optimalizace spotřeby zákazníků. Na druhé straně jsou tam ale i možnosti zlepšení. Jde například o větší orientaci na přenos dat s příchodem nových technologii a také na mobilní připojení přes internet,“ přiblížil.

Přehrát

00:00 / 00:00

Hostem Rádia Česko byl analytik společnosti Patria Tomáš Tomčány.

Nedávno firma KPN varovala, že lidé z mobilů nevolají ani neposílají SMS tak často, jak se čekalo. A to kvůli mobilnímu připojení na internet. Podle Tomčányho jde v této souvislosti o významný faktor pro Telefónicu.

„Co se týče výnosu z dat, ten u Telefónicy klesl. Ale pokud se bude společnost orientovat více na připojení přes internet, tak tam vidím možnost zlepšení,“ uvedl.

Dalším faktorem, který sráží ziskovost operátorů, je regulace. Evropská unie přitom chystá legislativu, která přiblíží roaming a národní tarify. „V případě roomingu nebude dopad zisku příliš velký. Spíš je to tedy regulace. Co se týče propojovacích poplatků, tam je dopad do zisku mnohem výrazně vyšší,“ vysvětlil.

Lepší tarify pro zákazníky

Podle Tomčányho bude nadále pokračovat trend, kdy telekomunikační firmy budou zlevňovat a nabízet zákazníkům atraktivní pobídky. „Jednak z důvodů poklesu propojovacích poplatků a také se ukazuje, že začíná narůstat konkurenční tlak, především v mobilním segmentu. Takže výsledkem by mohly být lepší tarify pro zákazníky,“ uvedl.

Současný stav a výhled telekomunikačních firem je podle něj důležitý i z pohledu investorů. „Konkrétně v případě Telefónicy, i když její zisk klesá, společnost je schopná generovat relativně vysoký cash flow a proto se domnívám, že firma je spíše dividendovým titulem. A v současnosti nabízí atraktivní dividendový výnos 10 procent, což může být z hlediska investorů velmi zajímavé,“ přiblížil.

Roman Chlupatý, Karolína Koubová, bre Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme