Telekomunikační úřad přezkoumá základní služby České pošty, zaměří se také na dostupnost a poptávku

Český telekomunikační úřad zahájil na České poště přezkum kvality a způsobu poskytování a zajišťování základních služeb a jejich dostupnosti na celém území Česka. Úřad přezkoumá i nutnost uložení povinnosti poskytovat a zajišťovat základní poštovní služby pro nového držitele licence od roku 2023. Uvedl to v tiskové zprávě.

Tento článek je více než rok starý.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Česká pošta

Česká pošta | Foto: Michaela Danelová | Zdroj: iROZHLAS.cz

Stát České poště jako současnému držiteli licence za zajišťování základních služeb, mezi které patří provozování pobočkové sítě nebo doručování zásilek za regulovanou cenu, hradí prokazatelnou ztrátu až do výše 1,5 miliardy korun ročně. Vyplácení je ale velmi zdlouhavé a pošta peníze naposled dostala za rok 2017.

Telekomunikační úřad se v přezkumu podle Terezy Meravé z tiskového oddělení rovněž zaměří na dostupnost obdobných služeb a na vývojové trendy na trhu v oblasti poptávky, tedy jaké jsou potřeby a zájem občanů o základní služby.

„Na základě výsledků přezkumu ČTÚ vydá odůvodněný záměr uložit nebo neuložit povinnost poskytování některé nebo všech základních služeb na celém území státu nebo na jeho části, který bude předložen k veřejné konzultaci. Poté bude moci ČTÚ zahájit otevřené výběrové řízení na držitele poštovní licence pro období od 1. ledna 2023 do 31. prosince 2027,“ dodala Meravá.

Česká pošta provozuje 3200 poboček a zaměstnává kolem 27 000 lidí. Nedávno ohlásila, že se do tří let rozdělí na podnik provozující pobočky a poskytovatele komerčních doručovacích služeb. Loni zvýšila ztrátu o jednu miliardu na téměř 1,4 miliardy Kč.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme