Telekomunikační úřad za poslední rok uložil pokuty pět milionů korun za nevyžádané telefonáty

Český telekomunikační úřad (ČTÚ) uložil za posledních 12 měsíců pokuty v souhrnné výši téměř pět milionů korun za nevyžádané marketingové hovory. Řešil celkem 1380 stížností a provedl 75 hloubkových kontrol. Na tiskové konferenci to uvedli zástupci regulátora.

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Call centrum, telefonní operátor (ilustrační foto)

Před rokem začala platit nová pravidla, která změnila princip vyjádření nesouhlasu s marketingovými telefonáty. (ilustrační foto) | Zdroj: Fotobanka Profimedia

Před rokem začala platit nová pravidla, která změnila princip vyjádření nesouhlasu s marketingovými telefonáty. Z nutnosti aktivně vyjádřit nesouhlas je novým pravidlem potřeba mít souhlas volaného, a to buď individuální pro danou firmu, nebo vyjádřený ve veřejném seznamu.

Dvě dosud nejvyšší nepravomocné pokuty, shodně po 2,2 milionu Kč, byly uloženy dvěma spolupracujícím společnostem za opakované nevyžádané telefonáty s tematikou fotovoltaiky.

„Od 1. března 2023 jsme nezaznamenali žádnou stížnost na telefonát jménem společnosti, která telefonáty iniciovala, a fotovoltaika přestala být dominujícím tématem nevyžádaných hovorů,“ uvedla mluvčí úřadu Tereza Meravá.

Fotovoltaika měla do března podíl na marketingových hovorech okolo 33 procent, v současnosti vedou telefonáty s finančními nabídkami, dodal ČTÚ.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme