Telekomunikační úřad prověřuje operátory kvůli roamingu. Zkontrolujte si vyúčtování, radí lidem

Český telekomunikační úřad prověřuje mobilní operátory kvůli roamingu. Zjišťuje, zda od poloviny června skutečně účtovali všem zákazníkům stejné ceny jako při domácím volání. Úřad tak reaguje na množící se dotazy a stížnosti lidí, kteří zjistili nesrovnalosti ve svém měsíčním vyúčtování.

Tento článek je více než rok starý.

Praha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Mobilní telefon (ilustrační foto)

Mobilní telefon (ilustrační foto) | Foto: Filip Jandourek | Zdroj: Český rozhlas

Český telekomunikační úřad doporučuje všem lidem, kteří po půlce června roaming využili, aby si ověřili, jaký tarif jim byl nastaven a jaká cena jim byla účtována. Tuto informaci by měli nalézt na své faktuře za mobilní služby.

Češi používali o prázdninách mobil víc než loni. Volání v rámci EU vzrostlo třikrát, data desetkrát

Číst článek

Jestliže objeví nesrovnalosti, měli by podle mluvčího úřadu Martina Drtiny vyúčtování reklamovat. „Pokud by zákazníci měli podezření, že jim byl nastaven nesprávný roamingový tarif a podle něj byla účtována nesprávná cena, měli by se obrátit na operátora s reklamací. Reklamovat mohou nejpozději do dvou měsíců od doručení vyúčtování,“ popsal pro Radiožurnál Drtina.

„Poskytovatel je povinen reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do jednoho měsíce ode dne doručení reklamace," doplnil. Pokud zákazníci s reklamací u operátora neuspějí, měli by se obrátit na telekomunikační úřad.

Některým klientům podle serveru Aktuálně.cz nezavedl regulovaný tarif operátor O2. Pokud jeho zákazník využíval před 15. červnem roamingový tarif Volání bez hranic, platil za mobilní služby v EU příplatky spojené s roamingem i nadále.

O2 se brání, že postupovala v souladu s nařízením Evropské komise, které umožňuje v určitých případech účtovat příplatky i v rámci EU a také sjednání alternativního roamingového tarifu.

Evropská směrnice platí od letošního 15. června. Nařizuje operátorům, aby účtovali zákazníkům volání, SMS a data v zahraničí za stejnou cenu jako doma. Regulovaný tarif byli poskytovatelé roamingu povinni k uvedenému datu nastavit všem novým i stávajícím účastníkům bez ohledu na jejich předchozí roamingový tarif. Uživatelé ale mají právo zvolit si alternativní roamingový tarif, pokud jej operátor nabízí.

Kateřina Součková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme