Televize Prima mění majitele, většinovým vlastníkem se stal Ivan Zach

Švédská mediální společnost Modern Times Group prodala svůj poloviční podíl v české FTV Prima Holding. Koupila ho firma Denemo Media, za kterou stojí podnikatelé Ivan Zach a Vladimír Komár. Právě Zach už vlastnil polovinu televize, nyní tedy bude mít 62,5 procenta skupiny. Transakce ohodnocuje skupinu FTV Prima na 237,4 milionu eur, tedy v přepočtu asi 6,4 miliardy korun. Musí ji ještě schválit Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Televize, dálkový ovladač, ovládání, vysílání, přepínání programů, kanálů (ilustrační foto) | Foto: Anna Kottová

Firma Denemo Media byla do obchodního rejstříku zapsána před týdnem a má dva vlastníky. Prvním je podnikatel Vladimír Komár, který má 75 procent firmy. Druhým je pak Ivan Zach, ten vlastní 25 procent firmy Denemo Media.

V žebříčku nejbohatších Čechů podle časopisu Forbes se Zach loni s majetkem 4,7 miliardy korun umístil na 38. místě

Švédská skupina Modern Times Group koupila poloviční podíl v FTV Prima Holding v roce 2005 za 87 milionů eur, což podle tehdejšího kurzu činilo v přepočtu téměř 2,6 miliardy korun.

Místo Smíchova Nova 2, místo Fandy Nova Action. Televize mění názvy i loga stanic

Číst článek

Nyní chce místo tradičního televizního byznysu investovat do digitální zábavy. V posledních letech se zbavovala svých aktiv v zahraničí, opustila trh v Maďarsku nebo Rusku a chtěla prodat televize v Pobaltí.

O prodeji Primy média spekulovala delší dobu, mezi možnými kupci se objevovala i jména ministra financí Andreje Babiše či podnikatele Petra Kellnera.

Skupina FTV Prima provozuje televizní kanály Prima, Prima Cool, Prima Love, Prima Zoom, Prima Max a Prima Comedy Central. V pondělí pak na Slovensku spustila nový kanál Prima Plus. Televize Prima začala vysílat 20. června 1993 pod názvem Premiéra, současný název používá od roku 1997. Její rozjezd zbrzdil nástup konkurenční televize Nova v roce 1994.

Sledovanost kanálů Primy se dlouhodobě pohybuje kolem 25 procent, což je zhruba na úrovni České televize. Nesilnější Novu sleduje podle aktuálních čísel zhruba 30 procent diváků starších 15 let. Za rok 2015 skupina FTV Prima zvýšila zisk o 48 procent na 298,3 milionu korun. Tržby stouply o sedm procent na 2,8 miliardy korun.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme