Téměř polovina Čechů využívá internet v mobilu, vadí jim ale vysoká cena datových tarifů

Internet v mobilu využívá téměř každý druhý Čech mezi 18 a 64 roky. Pětině uživatelů ale vadí ceny za mobilní balíčky. Proto hodně používáme wifi připojení.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Konec roamingu neplatí ve všech evropských zemích.

Konec roamingu neplatí ve všech evropských zemích. | Foto: Fotobanka Pixabay | Zdroj: Pixabay

Internet v mobilu používáme nejvíce na sociální sítě, pro navigace a mapy. Většině k tomu stačí 500 MB dat měsíčně. Počet uživatelů s internetem v mobilu se za poslední 4 roky zvýšil o 10 %. Vyplývá to z výzkumu společnosti KPMG.

„Tady stojí za rozmachem v převážné míře rozšíření rychlé sítě LTE a kvalita připojení,“ říká Ondřej Holek z KPMG. S tím souhlasí také člen rady Českého telekomunikačního úřadu Ondřej Malý. „Tak pravdou je, že čeští operátoři investovali a postavili nové sítě na LTE na frekvencích, které vydražily v roce 2013, ale důležitým faktorem samozřejmě je i to, že zákazníci si stále častěji kupují chytré telefony, ke kterým je mimořádně vhodné mít i nějaký datový tarif.“

Internet v mobilu ale změnil chování lidí. Mnoho z nich se díky chytrým telefonům lépe seznamuje, každý šestý ale kvůli tomu omezil setkání s přáteli.

Operátoři reklamace většinou zamítají

Pětina uživatelů není spokojená s cenami za internet v mobilu. „Upřímně řečeno, překvapuje mě, že z průzkumu vyšlo, že jen pětina. V České republice jsou mobilní data velmi drahá třeba ve srovnání s jinými evropskými zeměmi, například třeba ve Skandinávii, v Irsku, V Anglii, Lotyšsku a Litvě a Estonsku,“ řekl Ondřej Malý.

Proto Češi hodně využívají wifi připojení. Podle testu společnosti Open Signal tuzemský telefon stráví na takovém připojení 55 % času. Rekordmani jsou Nizozemci, kteří používají wifi 70 % času. „Obecně platí, čím jsou dražší data, tím víc jsou lidé motivovaní najít volnou wifi. Myslím si, že do budoucna s tím můžou mít operátoři velký problém, protože pokud naučí zákazníky, že data vyvažují zlatem, tak je pak zákazníci prostě nebudou používat,“ myslí si Malý.

Na služby operátorů si denně stěžuje několik lidí ve spotřebitelském centru dTest. Podle právníka dTestu jsou prohřešky operátorů vůči klientům čím dál častější. Pokud se vám poskytnuté služby nelíbí, reklamujte je.

„Na reklamaci služeb elektronických komunikací jsou jen dva měsíce od poskytnutí toho vyúčtování, když už to člověk nestihne, tak se tím operátor dál už nezabývá. Ne příliš často se stává, že by operátoři reklamacím vyhověli, proto je tu institut námitky vyřízení reklamace, který lze podat do měsíce od vyřízení té reklamace na Český telekomunikační úřad. Stojí to 100 korun a úřad to pak přezkoumává,“ radí právník dTestu Miloš Borovička.

Barbora Kladivová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme