Tesco zavádí v ČR nový zákaznický program. Za slevy získá informace

Obchodní řetězec Tesco rozjíždí v České republice nový zákaznický program s názvem ClubCard založený na věrnostních kartičkách. Jejich majitelé získají v obchodech různé slevy či bonusy, výměnou za to Tesco získá data o tom, co kdy a jak často daný zákazník nakupuje.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tesco | Foto: Marián Vojtek

Tesco otevřeně říká, že mu nejde ani tak o loajalitu zákazníků, ale chce především shromažďovat data o svých zákaznících, aby jim mohlo nabízet služby víc šité na míru.

Jak na Rádiu Česko uvedl ředitel výzkumné společnosti STEM/MARK a předseda oborového sdružení SIMAR Jan Tuček, Tesco už několik let provozuje podobný systém v Británii, a zkušenosti jsou s ním zatím velmi dobré.

Přehrát

00:00 / 00:00

O novém věrnostním programu Tesca jsem na r8diu Česko hovořili s Janem Tučkem z výzkumné společnosti STEM/MARK.

„Přece každý chytrý obchodník a podnikatel se snaží o svých zákaznících získávat co nejvíc informací. Ty se dají získávat výzkumem, anketami či sbíráním tvrdých dat z jejich nákupů a jejich následným vyhodnocování. Funguje to nejen v Británii ale například i na Slovensku,“ uvedl.

Na českém trhu jde o první věrnostní program zaváděný s cílem sbírat informace. Podle Tučka se dá reakce českých zákazníků odvodit ze Slovenska, kde jak připomněl Tesco začalo se zaváděním ClubCard před rokem a dnes má 700 tisíc zákazníků. „Když to vynásobíme dvěma, tak v Česku je prognóza, že jich bude milion a půl, což je obrovské množství dat,“ dodal.

Investice do věrnostních programů se obchodníkům vyplatí

Investovat do věrnostních programů se podle něj obchodníkům vyplatí spíš než do masivnější reklamy. „Reklamou firmy oslovují široký okruh lidí, ale v okamžiku, kdy získají data přímo od svých zákazníků, můžou s nimi pracovat a daleko lépe pak případně cílit i reklamu. Je to tedy velice efektivní a domnívám se, že to bude ve srovnání s masivní reklamou i levnější,“ dodal.

V rámci věrnostního programu bude mít od registrovaných zákazníků Tesco velké množství informací, jako například jak často zákazník nakupuje nebo jaké výrobky vyhledává. Podle Tučka ale nejde o nějaké porušení ochrany osobních údajů. „Navíc zákazníci se dobrovolně rozhodují, zda se chtějí stát členy klubu nebo nikoli,“ řekl.

Martin Křížek, Katka Brezovská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme