Toyota se bude zodpovídat kvůli technickým problémům americkým kongresmanům

Američtí kongresmani si na dnešek povolali na kobereček šéfa japonské Toyoty Akia Toyodu. Ten jim má vysvětlit příčiny technických problémů stále většího počtu modelů automobilky a stejně tak i způsob, jakým o nich firma informovala.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Toyota Prius hybrid

Toyota Prius hybrid | Foto: Jan Říha

Právě způsob informování a komunikace o problémech přitom tento týden začala vyšetřovat americká Komise pro cenné papíry, která Toyotu podezírá z toho, že investorům tajila důležité informace.

Přehrát

00:00 / 00:00

Kongres vyzval šéfa japonské Toyoty Akia Toyodu, aby vysvětlil nastalé problémy automobilky. Situaci sledují i expert na strategickou komunikaci v public relations agentuře Donath Burson-Marsteller Petr Blažek a analytik Capital Partners Jiří Zendulka.

Zmíněné vyšetřování ale poměrně rapidně ovlivňuje propad akcií automobilového gigantu, což potvrzuje i analytik Capital Partners Jiří Zendulka.

"Nutno podotknout, že před zveřejněním avizované informace se akciím Toyoty poměrně dařilo. Nyní se propadly téměř o osmnáct procent až 22 procent. Firma pak v rámci tržní kapitalizace přišla řádově o 35 miliard dolarů," řekl Rádiu Česko Vendulka.

Vše podléhá globální strategii

Podle experta na strategickou komunikaci v public relations agentuře Donath Burson-Marsteller Petra Blažka lze na problém v komunikaci Toyoty směrem ven nahlížet dvojím způsobem.

"Je třeba rozlišit komunikaci mateřské Toyoty a lokálních poboček. Z nastalé situace nelze příliš vinit právě lokální pobočky, které podléhají přímé strategii z mateřské centrály. Dezinformovanost zákazníků a investorů je vcelku logická, neboť v minulosti nechali podobné excesy automobilce projít," zmínil Blažek pro Rádio Česko.

To, že ekonomický dopad technických problémů vozidel předního japonského výrobce bude více než velký se dalo podle Zendulky očekávat už předem.

"Jestliže Toyota svolala kvůli závadě několik miliónů aut do servisů, jedná se o zákrok, který rozhodně nemá jen marginální dopady na ekonomiku celé firmy. Proto bylo pro Toyotu jistě obtížné zvolit správný způsob komunikace se všemi zúčastněnými stranami," myslí si analytik Cupital Partners.

Podle Blažka ale chystá právě Akia Toyodu navrhnout před Kongresem nová systémová a revizní opatření, díky kterým by se měla stávající situace vyřešit.

"Toyodova komunikace namířená vůči kongresmanům bude věcná a konkrétní, což je v současné chvíli jediným možným řešením," uzavřel experta na strategickou komunikaci Donath Burson-Marsteller.

Roman Chlupatý, Lukáš Vincourek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme