Toyota se po loňském propadu vrací na světovou špičku
Zisk největší japonské automobilky Toyota ve druhém čtvrtletí finančního roku vzrostl i přes propad prodeje v Číně na více než trojnásobek úrovně před rokem. Firma také v dnešní zprávě zvýšila odhad zisku na celý rok, který končí v březnu. Výhled odbytu vozů kvůli krizi v Evropě a problémům v Číně sice mírně snížila, je však na cestě dobýt zpět první příčku na světě.
Toyota se musela v minulých letech vyrovnat s fukušimskou katastrofou i následnými protijaponskými náladami v Číně. Vypadá to, že úspěšně.
„Všechno nasvědčuje tomu, že letošní objem prodeje a zisk by se měly minimálně přiblížit k rekordním výsledkům z roku 2007. Je to proto, že Toyota má rozloženou výrobu a prodej po celém světě. Pokud nastane problém někde, dá se to vyrovnat zase jinde,“ vysvětluje redaktor serveru Autoweek.cz Vladimír Rybecký.
Ekonomické výhledy Toyoty hodnotil ve Světě o osmé redaktor serveru Autoweek.cz Vladimír Rybecký
Návrat na vrchol dokládají výsledky za tři letošní čtvrtletí – Toyota předstihla General Motors i Volkswagen. „Jediné, o čem se pochybuje, je jen to, jestli překoná nebo nepřekoná hranici deseti milionů vyrobených vozů,“ dodává Rybecký.
Loni automobilka neměla kvůli problémům v Japonsku a posléze v Thajsku dost vozů na prodej. Rybecký upozorňuje a loajalitu zákazníků: „Vypadá to, že její zákazníci si počkali a její vozy teď nakupují ve velkém.“
Nejúspěšnější je Toyota na severoamerickém trhu a v Asii. V Evropě bojuje s propadem zájmu, evropský trh ale pro ni není zásadní.
Toyota na jedné straně investuje do nových technologií a je nejúspěšnější značkou ve vývoji a prodeji hybridních vozů s elektrickým pohonem. Na druhé straně si drží své nejdůležitější modely bez velkých změn tak, jak to její zákazníci očekávají. To se týká i nejprodávanějšího auta na světě, Toyoty Corolla.