Trh s audioknihami v Česku roste. Objem obchodů se přiblíží ke 100 milionům, odhaduje asociace

Češi za audioknihy utrácejí stále větší sumy. Letos se tržby trhu, který roste už třetím rokem po sobě, přiblíží ke sto milionům korun. Odhaduje to Asociace vydavatelů audioknih. Posluchači si mohou vybírat z tisíců titulů. Sortiment už totiž rozšiřují i vydavatelé dříve pouze klasických knih.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

sluchátka, mobil, audio | Foto: CC0 Public domain, Fotobanka Pixabay

V loňském roce dosáhly tržby českých obchodníků s audioknihami skoro 82 milionů korun. Podle odhadů asociace by to letos mělo být až o 15 procent víc. Velcí vydavatelé totiž rozšiřují počet titulů a zároveň se k nim přidávají i klasičtí vydavatelé, kteří kromě papírových knih prodávají i ty zvukové.

Studenti si ve školách půjčovali šest ‚živých knih‘. Diskutovat mohli s transsexuálkou nebo muslimem

Číst článek

Vůbec nejvíc lidé nakupují detektivky nebo dobrodružnou literaturu, potvrdila vedoucí prodejny Radioservisu Českého rozhlasu paní Jitka. Podle ní zájem každoročně roste.

„To jsou samozřejmě stovky titulů. Lidé je berou hodně na dovolenou, poslouchají je v autě, v letadle, nebo naopak když jsou třeba nemocní nebo když z nějakého důvodu nemůžou mít knihu u sebe. Samozřejmě spousta je toho pro děti, tam vedou pohádky,“ shrnula.

Čtvrtinu knih posluchači stáhli

Posluchačů přibývá i díky možnosti stáhnout si tituly online. Právě tak se loni prodala skoro čtvrtina všech audioknih. Jejich ceny se vydavatelé snaží držet poměrně nízko, aby nebyly dražší než klasické knihy.

„Přece jenom lidé mají tendenci to srovnávat – koupím si knížku, která stojí do 300 korun. Proto u cen audioknih horní hranice je 299, a to i u těch dlouhých audioknih, které mají přes deset hodin,“ vysvětlila Kateřina Konopásková z Asociace vydavatelů audioknih.

Prodejci už posluchačům nabízejí tisíce různých titulů. Zatímco loni vyšlo zhruba 130 novinek, letos pravděpodobně pokoří hranici dvou stovek. Největší podíl na trhu, a to více než tříčtvrtinový, mají Radioservis, Supraphon a Tympanum.

Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější:

Nejčtenější na Facebooku

Nejčtenější na Twitteru