Tribunál EU přistřihl křídla letecké společnosti SmartWings

S prohrou odešla od Tribunálu Evropské unie v Lucemburku česká letecká společnost Travel Service. Nemůže si zaregistrovat název a logo svých nízkonákladových aerolinek SmartWings jako ochrannou známku v Unii. O ochranu značky na unijním trhu se společnost Travel Service snažila šest let.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

letadlo společnosti Smart Wings

letadlo společnosti Smart Wings | Foto: Smart Wings

O registraci značky SmartWings požádala firma Travel Service Úřad pro harmonizaci na vnitřním trhu v roce 2004. Ten ale žádost odmítl s tím, že je příliš podobná už tehdy několik let zaregistrované značce Eurowings německých regionálních aerolinií.

Přehrát

00:00 / 00:00

Důsledky verdiktu rozebral na Rádiu Česko analytik společnosti Cyrrus, Ondřej Moravanský.

Akciová společnost Travel Service se tedy obrátila na evropský soud v Lucemburku. Ten nevyhověl jejímu odvolání proti rozhodnutí Úřadu pro harmonizaci na vnitřním trhu nezaregistrovat modrooranžové logo SmartWings jako ochrannou známku v Unii.

Tribunál uznal, že dominantní je v logu slovo „wings” tedy křídla a zákazníci by si tuto společnost mohli zmýlit s německým regionálním dopravcem Eurowings. Ta má svou značku zaregistovanou už více než patnáct let. Proti registraci SmartWings se proto postavila a stala se také stranou ve sporu s Travel Servisem.

Tribunál odsoudil neúspěšného žalobce k úhradě nákladů jak evropskému Úřadu pro harmonizaci, tak společnosti Eurowings. Značka SmartWings tak ochranu v Evropské unii nezíská. Soud ale nezakázal její další používání.

Analytik: Je to nevýznamný spor

Podle Ondřeje Moravanského, analytika společnosti Cyrrus pro soudní rozhodnutí nebude mít na společnost Travel Service žádný dopad: „Pokud soud dovolil dále používat značku SmartWings, tak si myslím, že se toho pro českou firmu tolik nemění. Pokud by bylo následně nutné provést nějaký rebranding, to znamená změnu korporátní identity, tak by to jisté náklady přineslo, ale myslím, že pro firmu jako celek by to nebylo až tak výrazné.“

Moravanský si navíc myslí, že jde o bouři ve sklenici vody, protože jde o nevýznamnou kauzu, která nebude mít skoro žádný dopad na zmíněné aerolinky: „Kauza těchto aerolinek je opravdu malá a podle mého názoru nevýznamná. Myslím, že ani nemá moc reálné základy v tom, že by si ty dva pojmy opravdu lidi pletli.“

Pavel Novák, Helena Berková, Lenka Rafaelová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme