Trik výrobců potravin - menší balení při zachování původní ceny

Pozornější zákazníci si jistě všimli, že některé výrobky se nenápadně zmenšily, ale jejich cena přitom zůstala stejná. Jde například o pečivo, jogurty, čokoládu, bonbóny nebo sušenky. Důvodem je podle výrobců současná ekonomická krize a drahé suroviny.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

nákup

nákup | Foto: Jan Rosenauer

Za poslední roky se dost výrazně zvedla cena vstupních surovin. Výrobci tvrdí, že díky nepatrnému snížení hmotnosti produktu nemusejí zvyšovat jeho konečnou cenu. Příkladem můžou být třeba hlavně po revoluci populární tyčinky Mars, Snickers a Milky Way.

Stejná cena zůstala třeba i u Lipánku - v kelímku ho je ale o deset gramů méně. Jiné výrobky šly dolů nejen s váhou, ale i s cenou. Třeba jogurty Yoplait.

Podle Sdružení obrany spotřebitelů se to zákazníkům nelíbí. Češi jsou hodně všímaví - stěžují si třeba na šizení výrobků, zhoršující se kvalitu, menší balení. Týká se to hlavně jogurtů, čokolád, některých bonbónů nebo sušenek.

Třeba oblíbená Tatranka vypadá na první pohled stejně, ale je o hodně lehčí než dřív. Důvodem je nejen výrobci uváděná krize a drahé suroviny, ale také nedávno zrušená vyhláška EU, která nařizovala hmotnost některých potravin.

Dnes je proto možné vidět i dvěstěgramové máslo. Ale i kuřáci můžou ušetřit - v prodeji jsou levnější balíčky po devatenácti cigaretách.

Všimli jste si, že výrobci zmenšují balení vašich oblíbených potravin? Hlasujte v naší anketě!

Alžběta Havlová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme