Tuzemské automobilky hlásí rekordy, vyrobily téměř 1,3 milionu vozů

Výroba automobilů byla loni v České republice rekordní. Produkce osobních vozů vzrostla od ledna do konce listopadu o 4,5 procenta na 1,21 milionu vozů. Rekordní produkci hlásí také výrobci autobusů a nákladních vozů. V roce 2015 vzrostl i prodej nových automobilů na našem trhu.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Výrobní linka Škodovky v Mladé Boleslavi | Foto: Škoda Auto

„Z předběžných údajů, co máme, bude určitě výrobní rekord v osobních automobilech, kde hranice bude kolem 1,285 milionu až možná 1,3 milionu vyrobených osobních automobilů v České republice,“ odhadl celková čísla za uplynulý rok Antonín Šípek, předseda Svazu automobilového průmyslu.

Největšímu výrobci Škodě Auto stoupla produkce o procento na 691 tisíc aut. Největší nárůst v kategorii osobních vozů zaznamenala kolínská TPCA, která vyrobila přes 204 tisíc Toyot, Peugeotů a Citroënů, což je meziroční nárůst o 9,7 procenta.

Přehrát

00:00 / 00:00

Vysoká poptávka je dána růstem české ekonomiky, mezd i tržeb firem, poznamenal Antonín Šípek, předseda Svazu automobilového průmyslu

Stoupl také prodej nových vozů na českém trhu, a to na rekordních 231 tisíc vozů. Oproti roku 2014 to představuje nárůst zhruba o 20 procent.

„Vede samozřejmě Škodovka, dosáhla přes 32 procent trhu, následuje Volkswagen s 10,3 procenty trhu,“ říká Pavel Tunkl ze Sdružení dovozců automobilů. Dobře se u nás také prodávaly automobily Huyndai, Ford a Dacia.

Barometr stavu ekonomiky

„Česká ekonomika roste, zvyšovaly se platy, zvyšovaly se tržby firem, takže prodej nových vozidel je vlastně barometrem ekonomiky,“ zdůvodnil růst prodeje předseda Svazu automobilového průmyslu Antonín Šípek.

„V letošním roce působila celá řada faktorů, které podpořily ekonomiku. Bylo to třeba čerpání fondů z EU a další, které už v takové míře fungovat nebudou,“ míní Šípek.

Předpokládá, že nárůst prodeje, respektive registrace nových vozů, se letos bude pohybovat kolem 10 procent. „Zde je stále nízká obnova vozového parku a český trh by mohl absorbovat mnohem více vozidel než loňských 230 tisíc,“ odhadl Šípek.

Jakub Vodička, mkp Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme