TV Barrandov má nového majitele, má jí pomoct z dluhů
Televizi Barrandov, která u nás začala vysílat v roce 2009, dnes od Moravia Steel koupila společnost Empressa Media ovládaná Jaromírem Soukupem, který také vede největší mediální agenturu v Česku Médea Group. Cena transakce nebyla zveřejněna. I když je televize čtvrtou nejsledovanější u nás, je dlouhodobě ve finanční ztrátě.
Televize, která se zaměřuje na dětské pořady a filmové nostalgie, loni dosáhla pětiprocentního podílu na sledovanosti. Od začátku svého vysílání ale prodělala více než miliardu korun.
Kvůli prodělkům a zápornému vlastnímu kapitálu museli akcionáři několikrát zvyšovat základní kapitál společnosti, naposledy letos v červnu o 200 milionů korun na 1 miliardu 97 milionů korun.
Společnost Empressa Media, která nově televizi vlastní, dále vydává také časopisy Týden, Instinkt a Mladý svět a jejich online verze. Letos v létě od Mladé fronty koupila týdeník Sedmička a proměnila ho v bulvár. Na základě licenční smlouvy s německým vydavatelstvím Vision Media také vydává časopisy pro mladé Popcorn a Top dívky.
Nový majitel Jaromír Soukup je také majitelem mediální společnosti Médea Group, která často pracuje i pro politické strany. S volební kampaní pomáhala Straně zelených, sociální demokracii nebo radila manželce tehdejšího šéfa sociálních demokratů Petře Paroubkové, jak komunikovat s médii.
Soukup se také v dubnu 2007 stal náměstkem ministryně školství za zelené Dany Kuchtové, na starost měl veřejné zakázky, vnější vztahy a komunikaci, ale také oblast evropských fondů. Právě kvůli této oblasti ale odešla ze svého úřadu ministryně Kuchtová a nakonec i Soukup.