Twitteru se nedaří získat nové uživatele, snížil ale ztrátu a má více inzerentů

Twitter zveřejnil své hospodářské výsledky za loňské poslední čtvrtletí. Sociální síti se nedaří získat nové uživatele. Ve čtvrtém kvartále roku 2015 jich bylo 320 milionů. Někteří analytici přitom očekávali, že jich bude o 3 miliony více. Konkurenční Facebook získal za poslední čtvrtletí roku 2015 90 milionů uživatelů. Celkem už ho používá přes 1,5 miliardy lidí.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Twitter (ilustrační foto) | Zdroj: Reuters

Twitter snížil ztrátu na 90,2 milionu dolarů a jeho příjmy vzrostly o 50 procent na 710,5 milionu dolarů, tedy asi 17 miliard korun, což firma očekávala. V přepočtu na akcii je to 16 centů.

Klesl ale počet měsíčních aktivních uživatelů, a to o 2 miliony na 307 milionů ve srovnání s předchozím, 3. kvartálem. Meziročně to však znamená nárůst měsíčních aktivních uživatelů o 6 procent. Vzrostl také počet znovuaktivací neaktivních účtů.

Úspěšná byla i adresa analytics.twitter.com a tedy i nástroj, kde si uživatelé twitteru můžou zjistit úspěšnost svého profilu. Ve 4. čtvrtletí měl přes 25 milionů aktivních uživatelů, a to je oproti 3. kvartálu až třikrát více. Právě díky tomuto nástroji může Twitter získat další inzerenty.

Přehrát

00:00 / 00:00

Twitter zveřejnil výsledky hospodaření za loňské čtvrté čtvrtletí. Mluvil o nich editor sociálních sítí ČRo Plus Marián Vojtek

Ti můžou být s výsledky za poslední loňský kvartál spokojeni. Uživatelé totiž dobře reagují na reklamy. Takzvaná reklamní angažovanost, tedy prokliky na odkazy, je až 153 procent. Firma má teď přes 130 tisíc aktivních inzerentů, což je meziročně o 90 procent víc. Ve svém dopise pro akcionáře Twitter uvádí, že roste podíl malých společností.

V 1. čtvrtletí letošního roku Twitter předpokládá příjmy v rozmezí 595 až 610 milionů dolarů. Analytici oslovení agenturou Reuters očekávají v průměru vyšší příjmy – až 627 milionů dolarů.

Hospodářské výsledky firmy by ale mohlo negativně ovlivnit rozhodnutí Twitteru změnit systém řazení zpráv na uživatelských stránkách. Namísto tradičního chronologického řazení bude síť vyhodnocovat přitažlivost jednotlivých sdělení pro uživatele podobně jako Facebook. Podle agentury AP je ohlášená změna riskantním krokem, který by mohl řadu uživatelů twitteru rozhořčit.

Marián Vojtek, Štěpán Sedláček Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme