Uživatelé mobilů v EU by se měli dočkat větší ochrany vůči operátorům

Zlepšit postavení majitelů pevných i mobilních telefonů - to je jeden z cílů novely směrnice o právech uživatelů sítí a služeb elektronických komunikací, kterou schválil Evropský parlament. Má občanům všech 27 členských států zaručit minimální standardy ochrany jejich práv vůči telefonním operátorům.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Klávesnice mobilního telefonu

Klávesnice mobilního telefonu | Foto: Fotobanka stock.xchng

Dnes má sice uživatel telefonu právo změnit operátora, ale někdy se dočká z jeho strany obstrukcí v podobě dlouhé čekací doby na přeložení čísla ke konkurenci.

Evropská komise v návrhu novely směrnice chce, aby převedení čísla mohlo trvat maximálně jeden den. Europoslanci navíc chtějí zavést pokuty pro telefonní operátory, pokud by tuto lhůtu nesplnili.

Také smlouvy, které zákazníci podepisují, mají být jasnější. Musí obsahovat přesné informace o cenách a poskytovaných službách i o tom, jestli jsou některé ze služeb v síti operátora nedostupné.

"Existují například omezení v přístupu k některým službám přes mobil, hlavně k internetu, který je čím dál rozšířenější. Jde třeba o připojení k programu Skype nebo jiným hlasovým službám. Někteří operátoři k nim omezují přístup ve svých sítích. Spotřebitelé o tom ale musejí být informováni, ještě než podepíší smlouvu," uvedl zpravodaj k návrhu směrnice, britský poslanec Malcolm Harbour.

Směrnici teď dostanou na stůl ministři v členských státech a europarlament by i mohl definitivně posvětit ve druhém čtení příští rok na jaře.

Pavel Novák, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme