V Česku jsou auta průměrně stará 15 let. Pozor na airbagy, nechte si je zkontrolovat, varují automechanici

Kontrolu airbagů jednou za čas doporučují jak automobilky, tak i zkušení automechanici. Platí to zejména pro ojetá vozidla, u kterých je riziko, že byla někdy nabouraná. Při nehodě, kdy se airbag aktivoval, se totiž mohla poškodit jeho řídicí jednotka. Pokud by se nevyměnila, tak může způsobit samovolné vystřelení vzduchového polštáře.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Použitý airbag značky Takata

Použitý airbag značky Takata | Zdroj: Reuters

„Když zvedal auto na heveru a sundával zadní nárazník, tak jednotka zareagovala a oba čelní airbagy vylítly,“ vzpomíná na nepříjemnou zkušenost svého kolegy ze servisu Tomáš Hřebíček. Za spuštění podle něj mohla špatná řídicí jednotka.

„Řešili jsme to a myslíme si, že to byla chyba řídicí jednotky. Možná tam bylo něco z nějaké rány předtím, a jak za to vzal, tak došlo k odjištění,“ dodává Hřebíček.

Přehrát

00:00 / 00:00

Zvedal auto na heveru a airbagy vystřelily. Kontrolu bezpečnostního systému doporučují mechanici i automobilky. Natáčel Luděk Hubáček

Airbagy se začaly masivně montovat do aut v devadesátých letech. Některé řídicí jednotky jsou tedy staré skoro třicet let. Jejich pravidelnou prohlídku doporučují i automobilky.

„Airbagy mají vlastní kontrolku, takže kdyby byl nějaký problém, tak výstraha řidiče upozorní s tím, že má navštívit servis. V rámci pravidelných servisních prohlídek dochází ke kontrole diagnostiky a zádržného systému,“ říká Josef Baláž z Auto Škoda.

Kontroly doporučuje i Martin Hejral z Opelu. Řídicí jednotka zaznamená každou aktivaci airbagu, navíc se může po nehodě poškodit, a měla by se proto vyměnit. Někteří lidé to ale kvůli vysoké ceně nové jednotky neudělají a raději si ji za pár tisíc nechají reaktivovat.

Hustá mlha, prudký déšť nebo sněžení. Řidiči musí za špatného počasí rozsvítit mlhovky

Číst článek

„Tohle by se rozhodně dělat nemělo. Systém slouží k bezpečnosti posádky, která tímto jednáním může být ohrožena,“ tvrdí Miloslav Knap z jedné pražské Mototechny.

Průměrné stáří vozidel v České republice je téměř 15 let. Automechanici i zástupci automobilek proto doporučují kontrolu řídicí jednotky airbagu alespoň jednou ročně. Pokud se ale v autě rozsvítí kontrolka airbagu, tak návštěvu servisu neodkládejte. Prohlídka vás vyjde maximálně na 1500.

Luděk Hubáček Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme