V Česku se rozmáhá nový trend, nakupování v čínských e-shopech

Přestože nejméně každý čtvrtý Čech je zvyklý nakupovat přes internet, existuje o této formě prodeje stále řada mýtů. I když k tomu podle statistik nemáme důvod, zdráháme se například platit za zakoupené zboží kartou a příliš ani nevěříme v to, že bude úspěšná naše reklamace v e-shopu.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nakupování přes internet | Foto: Fotobanka Stock.xchng

„Chovat se při nakupování na internetu jinak než při nákupu v kamenném obchodě není nutné, jen by měli umět používat zdravý rozum a být opatrní, pokud narazí na super výhodnou nabídku zboží,“ říká šéfredaktor odborného serveru Lupa.cz David Slížek.

Pravidla pro nákupy a řešení problémů jsou podobná jako při klasickém nakupování, liší se jen v některých drobnostech – třeba v tom, že v e-shopu si zákazník zboží samozřejmě nemůže ‚osahat‘.

Přehrát

00:00 / 00:00

Internetové nakupování je v Česku populární, rozmáhá se i nový trend nakupování v čínských e-shopech

„I na to ale zákony pamatují, existuje čtrnáctidenní lhůta, kdy se dá zboží zakoupené elektronickou cestou vrátit bez udání důvodu, obchodník je pak povinen vrátit zákazníkovi peníze, které za zboží zaplatil,“ vysvětluje Slížek.

Pokud chcete z nějakého důvodu zakoupené zboží vrátit, nemusíte tak učinit hned, ale musíte dát obchodníkovi vědět, že tak chcete ve zmíněné čtrnáctidenní lhůtě učinit – třeba e-mailem, dopisem, ve kterém zákazník sdělí, že odstupuje od smlouvy.

„V okamžiku, kdy obchodníkovi zboží vrátíte, nemůže vám z ceny, kterou jste zaplatili, strhávat žádné storno poplatky. Maximálně si může strhnout část peněz, pokud mu zboží vrátíte poškozené nebo použité.“

V České republice je teď trendem nakupovat na čínských e-shopech, v Číně je totiž dotované poštovné, navíc mají velmi širokou nabídku zejména u elektroniky. Na druhé straně existují samozřejmě i rizika, pokud zákazník nakupuje u prodejce, kterého nemá prověřeného, může mu přijít zboží, které si neobjednal.

„Pokud nakupujete u zahraničního prodejce, kterého neznáte, je dobré si nejdříve objednat nějakou drobnost, která nebude bolet, pokud nedojde, a teprve potom nakupovat něco většího,“ doporučuje David Slížek.

Zuzana Vlčková, Lucie Výborná, Tereza Jelínková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme