V Evropě klesá prodej nových aut. Škodovka zatím úspěšně prodává
Automobilový trh v Evropě klesá. Potíže hlásí další a další automobilky. Mladoboleslavská Škodovka je ale zatím výjimkou.
Evropská asociace výrobců automobilů ve své poslední zprávě uvedla, že trh osobních automobilů v prvním letošním pololetí klesl o 6,3 procenta. U lehkých užitkových vozidel do 3 a půl tuny se snížil počet prvních registrací o více než 11 a půl procenta v porovnání se stejným obdobím loni. Znamená to rychlejší pokles než v prvním čtvrtletí letošního roku o procento.
Největší problémy mají francouzské a italské značky; alarmující ale je, že potíže už mají i německé automobilky. Například Opel kvůli slabé poptávce zavede ve dvou svých továrnách zkrácenou pracovní dobu. Opatření se dotkne více než 9 tisíc zaměstnanců. Automobilka může díky tomuto kroku požádat o státní podporu v rámci programu "kurzarbeit".
Německá vláda se tímto programem snaží přimět firmy, aby nahrazovaly propouštění zaměstnanců pouhým zkracováním jejich pracovní doby. Mimochodem, Opel už v rámci restrukturalizace zavřel továrnu v belgických Antverpách a zrušil 8 tisíc pracovních míst.
Mercedes možná poruší letité tabu
Včera se také objevila zajímavá zpráva o značce Mercedes, která je léta ikonou německého průmyslu. Německý automobilový koncern Daimler v rámci snahy o snížení nákladů prý uvažuje o tom, že bude vyrábět osobní vozy své klíčové značky Mercedes ve spolupráci s francouzsko-japonskou skupinou Renault-Nissan.
Pokud to udělá, poruší letité tabu. Jde ale zatím o nepotvrzenou informaci a i podle ní by se koprodukce měla týkat jen levnějších a menších modelů. Nicméně jasně to dokazuje potřebu automobilky šetřit.
Nejúspěšnější červencový prodej Škody Auto
Mladoboleslavské automobilce se zatím daří dobře a prodává stále více vozů. I v Mladé Boleslavi však pociťují pokles evropského automobilového trhu. Daří se jim ale prodávat do zemí východní Evropy a do Číny. V červenci prodala Škodovka 72 600 vozů, což je meziročně o 6 procent víc a zároveň je to nejúspěšnější červencový prodej v historii firmy.
Přitom 19 tisíc aut šlo do Číny, 11 tisíc na východoevropské trhy a úspěšná je automobilka i v Indii. Tam zlepšila své prodeje o 22 procent, což konkrétně představuje 2800 prodaných vozů.