V Evropě klesá prodej nových aut. Škodovka zatím úspěšně prodává

Automobilový trh v Evropě klesá. Potíže hlásí další a další automobilky. Mladoboleslavská Škodovka je ale zatím výjimkou.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Automobilka Porsche v Lipsku

Automobilka Porsche v Lipsku | Foto: Klára Stejskalová

Evropská asociace výrobců automobilů ve své poslední zprávě uvedla, že trh osobních automobilů v prvním letošním pololetí klesl o 6,3 procenta. U lehkých užitkových vozidel do 3 a půl tuny se snížil počet prvních registrací o více než 11 a půl procenta v porovnání se stejným obdobím loni. Znamená to rychlejší pokles než v prvním čtvrtletí letošního roku o procento.

Největší problémy mají francouzské a italské značky; alarmující ale je, že potíže už mají i německé automobilky. Například Opel kvůli slabé poptávce zavede ve dvou svých továrnách zkrácenou pracovní dobu. Opatření se dotkne více než 9 tisíc zaměstnanců. Automobilka může díky tomuto kroku požádat o státní podporu v rámci programu "kurzarbeit".

Německá vláda se tímto programem snaží přimět firmy, aby nahrazovaly propouštění zaměstnanců pouhým zkracováním jejich pracovní doby. Mimochodem, Opel už v rámci restrukturalizace zavřel továrnu v belgických Antverpách a zrušil 8 tisíc pracovních míst.

Mercedes možná poruší letité tabu

Včera se také objevila zajímavá zpráva o značce Mercedes, která je léta ikonou německého průmyslu. Německý automobilový koncern Daimler v rámci snahy o snížení nákladů prý uvažuje o tom, že bude vyrábět osobní vozy své klíčové značky Mercedes ve spolupráci s francouzsko-japonskou skupinou Renault-Nissan.

Pokud to udělá, poruší letité tabu. Jde ale zatím o nepotvrzenou informaci a i podle ní by se koprodukce měla týkat jen levnějších a menších modelů. Nicméně jasně to dokazuje potřebu automobilky šetřit.

Nejúspěšnější červencový prodej Škody Auto

Mladoboleslavské automobilce se zatím daří dobře a prodává stále více vozů. I v Mladé Boleslavi však pociťují pokles evropského automobilového trhu. Daří se jim ale prodávat do zemí východní Evropy a do Číny. V červenci prodala Škodovka 72 600 vozů, což je meziročně o 6 procent víc a zároveň je to nejúspěšnější červencový prodej v historii firmy.

Přitom 19 tisíc aut šlo do Číny, 11 tisíc na východoevropské trhy a úspěšná je automobilka i v Indii. Tam zlepšila své prodeje o 22 procent, což konkrétně představuje 2800 prodaných vozů.

Jitka Hanžlová, mta Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme