V internetových obchodech Češi za pololetí utratili rekordních 41 miliard. Neřídí se již jen podle ceny

Za nákupy v e-shopech Češi utrácí stále víc peněz. Jen během první poloviny letošního roku si nakoupili zboží za více než 41 miliard korun, tedy o 18 procent víc než loni. Vyplývá to ze statistik nákupního portálu Heureka.cz.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Uživatel na internetu (ilustrační foto)

Uživatel na internetu (ilustrační foto) | Foto: Fotobanka Pixabay

Vůbec nejvíc lidé utráceli za kosmetiku, zboží z lékáren a také oblečení. Přibývá ale i těch, kteří namísto do supermarketů chodí na nákupy jídla právě na internet.

A podle čeho se Češi při vybírání internetového obchodu rozhodují? Zatímco dříve to jednoznačně byla nejnižší cena, dnes už to neplatí. Podle částky si nabídky řadí už jen zhruba 6 procent internetových uživatelů.

Většina se řídí podle hodnocení. Důležité jsou tedy recenze ostatních nakupujících a důvěryhodnost prodejce. Důležitá je ale taky cena dopravy, rychlost dodání nebo možnosti platby, které e-shopy nabízí.

Při placení stále vede dobírka. Využívá ji skoro třetina nakupujících na internetu. Její popularita ale postupně klesá, a to na úkor online platebních metod. Tuhle cestu volí už 17 procent zákazníků. Lidé také často volí možnost vyzvednutí balíku v různých úschovnách nebo boxech, a to přímo v okolí svého bydliště.

Nejvíce objednávek je večer

Češi nakupují hlavně přes počítače nebo tablety. Rostou ale i nákupy přes mobilní telefony. Podle odhadů Asociace pro elektronickou komerci by Češi měli na internetu letos utratit přes 130 miliard korun.

Vůbec nejvíc lidé utrácí kolem Vánoc. Chuť nakupovat ale ovlivňuje třeba i počasí. S létem lidé objednávají online třeba cestovní pojištění, letenky, zájezdy nebo taky věci na grilování a bazény.

Teď, v době letních olympijských her, rostou také online sázky. Jen pro zajímavost, podle odhadů sázkových kanceláří Češi na tuhle sportovní akci prosází přibližně jednu miliardu korun.

Obsah nákupních košíků na internetu se různí i podle času. Podle průzkumu společnosti PayU lidé nakupují nejčastěji kolem deváté hodiny večer. Nejvíc objednávek je pak v polovině měsíce, kdy lidem chodí na účty výplata.

Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme