V Londýně už vypukl předvánoční prodej. O týden dřív než loni
V jednom z nejproslulejších obchodních domů v Londýně právě vypukl vánoční prodej. Koledy, sváteční výzdoba a samozřejmě vánoční stromky, ozdoby i luxusní dárky mají v obchodním domě Selfridges navodit atmosféru, s níž si pojíme spíš konec roku.
Opravdu si nejsem jistá, že začátek srpna je správným načasováním pro vánoční atmosféru a reklamu,“ podotkla prezidentka České marketingové společnosti Jitka Vysekalová.
Spolupracovník ČRo Ivan Kytka a prezidentka České marketingové společnosti Jitka Vysekalová v odpoledních Ozvěnách dne.
Letos na Oxford Street ale odstartoval vánoční prodej ještě o týden dřív než loni. Majitelé Selfridges vycházejí z toho, že v těchto dnech nakupují v obchodech hlavně turisté. Doufají proto, že dosáhnou vyššího zisku.
Podle Vysekalové může být ale efekt zcela opačný. „Já si myslím, že to je kontraproduktivní. Ztrácí to smysl něčeho jedinečného. Nelze to protahovat na půl roku,“ řekla Vysekalová.
Vánoční prodej se týká pouze jednoho patra obchodního domu a soustředí se na vánoční dekorace.
Proti marketingovému tahu Selfridges už vystoupila i anglikánská církev, která takový krok považuje za příliš podporující konzum. Obchodní domy to ale její prohlášení nikterak netrápí. Postupně už ohlásily, že letos vánoční prodej posunou ještě blíže létu.