V některých velkých řetězcích budou k mání regionální potraviny

Lidé stále častěji dávají přednost českým výrobkům a hledají přímo regionální produkty. Teď by je mohli najít i v obchodních řetězcích. Počítá s tím nový projekt ministerstva zemědělství a Svazu obchodu a cestovního ruchu.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Farmářské trhy

Farmářské trhy | Foto: Ivana Veselková | Zdroj: Český rozhlas

Obchodníci by podle něj měli na svých regálech označovat produkty vyrobené v těch regionech, ve kterých prodejna je. Vydělat by na tom mohli místní zemědělci a výrobci a výhodné by to mělo být i pro zákazníky.

Společnost Ahold zapojí do projektu všech 280 svých prodejen Albert. Regionální potraviny budou prodávat a označovat také družstevní prodejny COOP a řetězec Tesco. Ten už označování regionálních produktů testuje v obchodním domě My v Praze.

Přehrát

00:00 / 00:00

Dostanou se regionální potraviny na pulty velkých řetězců? Odpověď nabízí Jitka Hanžlová

Zájem projevily i supermarkety Billa, které české a regionální potraviny už označují. Před časem začaly používat speciální cedulky umístěné v regálech, kterými upozorňují na produkty vyrobené a vyprodukované v České republice. Teď značení rozšíří na produkty vyloženě lokálního charakteru.

Regionální potraviny označují také hypermarkety Globus. Ty teď připravují jejich nové značení. Rezervovaně se k projektu staví diskontní prodejny Lidl. Podle vyjádření vedení řetězce se zatím neměli možnost s projektem blíže seznámit, proto je předčasné zvažovat o případném zapojení prodejen Lidl.

Podobná reakce přišla i z hypermarketů Kaufland. Tato společnost už ale jedná o možné formě spolupráce s regionálními výrobci jak s ministerstvem zemědělství, tak se Svazem obchodu a cestovního ruchu.

Prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Zdeněk Juračka se pokouší pro projekt vyjednat i finanční podporu, ministerstvo to ale odmítá. Připomíná, že podpora lokálních výrobců potravin vypadá i tak, že ministerstvo propaguje značku Regionální potravina. Propagace značky a organizování regionálních soutěží výrobců, na jejichž základě je logo udělováno, má pro letošní a příští rok stát celkem 95 milionů korun.

Igor Maňour, Jitka Hanžlová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme