V německé vládě propukl spor kvůli reformě daně z motorových vozidel

Bude reforma daně z motorových vozidel v Německu znamenat zvýhodnění majitelů velkých vozů? Takové jsou alespoň plány spolkového ministerstva financí. Proti nim se ale zvedla vlna odporu a to dokonce uvnitř vlády velké koalice.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Boční pohled

Boční pohled | Foto: Volkswagen

Daňové zvýhodnění velkých limuzín na úkor malých vozidel s nízkými emisemi CO2 se příčí ministrům dopravy a životního prostředí Tiefenseemu a Gabrielovi. Situace je o to paradoxnější, že oba ministři jsou členy SPD stejně jako šéf resortu financí Steinbrück, jehož úřad kontroverzní novelu připravil.

Ta obsahuje nový, kombinovaný výpočet daně podle emisí CO2 i objemu válců. Koaliční smlouva přitom obsahuje závazek počítat automobilovou daň do budoucna výlučně podle vypouštěného množství oxidu uhličitého.

Podle sporného návrhu by daň například u Audi A8 se čtyřlitrovým motorem o 90 eur klesla, zatímco majitel Volkswagenu Golf by musel sáhnout do kapsy hlouběji. Proti tomuto scénáři protestují nejen dva ministři, opozice a ekologové, ale taky automobilový klub ADAC.

Milan Kopp, Jiří Hošek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme