V Německu nečekaně prudce stoupla spotřebitelská ochota utrácet

Index spotřebitelské důvěry v Německu stoupnul víc, než analytici očekávali. Prognóza na měsíc srpen je vůbec nejvyšší za posledních 14 měsíců. Ochota lidí utrácet má v době krize značný význam pro hospodářský růst.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

nákupní vozík

nákupní vozík | Foto: Jan Rosenauer

Němečtí spotřebitelé věří v brzký konec hospodářské krize a svou vlastní finanční perspektivu vidí v růžovějších barvách. To podle expertů vyplývá z nejnovějšího průzkumu norimberského institutu GfK.

Za stále plné nákupní vozíky může údajně vývoj inflace. Ta v květnu zůstala na nule a v červnu stoupla o jednu desetinu procenta. V letních měsících bychom se dokonce mohli dočkat minusových hodnot, což by bylo v Německu poprvé od roku 1987.

Lidé těží taky z vyšších důchodů a nižších příspěvků na zdravotní pojištění. "Občanům zůstává v peněženkách vyšší obnos," komentoval poslední vývoj analytik GfK Rolf Bürkl. Jeho institut zaznamenal čtvrtý nárůst spotřebitelské důvěry v řadě za sebou.

Přečtěte si také:
Spotřebitelská důvěra Američanů klesla na historické minimum
Nebezpečný boj s krizí
Česká ekonomika hlásí největší propad v novodobé historii
Nezaměstnanost stále roste, průmysl i stavebnictví ale zmírňují propad

Milan Kopp, Jiří Hošek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme