V Německu se v dubnu prodalo o 20 procent více aut než loni
O celou pětinu stoupl v Německu v dubnu meziročně prodej osobních vozů. Ze zvýšené poptávky výrazně těžila i značka Škoda. Jejích aut se prodalo skoro o 90 procent víc, než ve stejném období loňského roku. Tento trend by se podle odborníků měl udržet i v dalších měsících.
Vládní ekologická prémie ve výši 2500 eur, tedy takzvané šrotovné, největšímu automobilovému trhu v západní Evropě evidentně prospívá. V Německu se v dubnu prodalo skoro 380.000 nových vozů. Nebýt velikonočních svátků, činil by podle expertů nárůst až 30 procent.
Ze zvýšeného zájmu nejvíc profitoval německý Opel a taky zahraniční značky. Škodovka v dubnu na německém trhu prodala skoro 21.000 vozů. Řada autoprodejců si stěžuje na opožděné vyplácení šrotovného, které je dostává do svízelné situace. Klientům totiž dvouapůltisícovou prémií zpravidla vyplácejí ihned z vlastní kapsy a na její úhradu státem sami čekají až tři měsíce.
Související příspěvky:
Německo: Smíšené reakce vyvolal záměr vlády navýšit šrotovné
O nákup nových aut s pomocí šrotovného je v Německu mimořádný zájem
Evropská komise stanovila pravidla pro vyplácení "šrotovného"
Německé automobilky kvůli propadu poptávky dál omezují výrobu