V Německu se v dubnu prodalo o 20 procent více aut než loni

O celou pětinu stoupl v Německu v dubnu meziročně prodej osobních vozů. Ze zvýšené poptávky výrazně těžila i značka Škoda. Jejích aut se prodalo skoro o 90 procent víc, než ve stejném období loňského roku. Tento trend by se podle odborníků měl udržet i v dalších měsících.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Opel Antara - palubní deska

Opel Antara - palubní deska | Foto: Opel

Vládní ekologická prémie ve výši 2500 eur, tedy takzvané šrotovné, největšímu automobilovému trhu v západní Evropě evidentně prospívá. V Německu se v dubnu prodalo skoro 380.000 nových vozů. Nebýt velikonočních svátků, činil by podle expertů nárůst až 30 procent.

Ze zvýšeného zájmu nejvíc profitoval německý Opel a taky zahraniční značky. Škodovka v dubnu na německém trhu prodala skoro 21.000 vozů. Řada autoprodejců si stěžuje na opožděné vyplácení šrotovného, které je dostává do svízelné situace. Klientům totiž dvouapůltisícovou prémií zpravidla vyplácejí ihned z vlastní kapsy a na její úhradu státem sami čekají až tři měsíce.

Související příspěvky:
Německo: Smíšené reakce vyvolal záměr vlády navýšit šrotovné
O nákup nových aut s pomocí šrotovného je v Německu mimořádný zájem
Evropská komise stanovila pravidla pro vyplácení "šrotovného"
Německé automobilky kvůli propadu poptávky dál omezují výrobu

Jiří Hošek, Marika Táborská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme