V Polsku se rozmáhá sponzorství kultury a sportu přes internet
V Polsku startuje další internetová stránka, která bude hledat peníze pro nadějné talenty. Projektů, které vznikly jen díky pomoci uživatelů internetu, v této zemi přibývá. Týkají se vydávání knih, cédeček, vědeckých záměrů, ale i podpory fotbalových klubů.
Internetových nadací funguje v Polsku celá řada, dnes k nim přibudou stránky zaměřené na mladé umělce v oblasti módy, filmu, fotografie nebo hudby. Každý může nabídnout svůj nápad nebo projekt a oslovit uživatele internetu, požádat je o sponzorství, přičemž výše příspěvku není ničím limitována.
Žadatelé mají různé záměry: šéfredaktor jednoho internetového portálu o hudbě by rád vydal knihu o posledních deseti letech populární hudby v Polsku, studenti varšavské polytechniky nabízejí své nápady a patenty, na jejichž realizaci potřebují finance.
Zpravodaj ČRo v Polsku Petr Vavrouška upřesňuje v Ranním Radiožurnálu fungování internetového sponzoringu
Ministerstvo vnitra přitom tvrdí, že jde o veřejné sbírky a ty potřebují povolení úřadů. Zatím se tím ale nikdo nezabývá.
Nejčastějším užitkem sponzorů je pouze dobrý pocit z podpory zajímavého projektu. Ti, kteří získali prostředky, mají povinnost uvést svého dárce například v titulcích na konci filmu nebo mu pošlou speciální poděkování.
Na internetu se podporuje i polský fotbal. Pokud se některý klub dostane do potíží, mohou fanoušci vytvořit na internetu společenství, které pak klub finančně podporuje nebo dokonce koupí. V Polsku už takto několik klubů, zvláště z nižších soutěží, pod vedením internetových fanoušků funguje.