V Rusku se omezí pivní reklama
Pivní prohibice. Tak by se dal nazvat zákon o omezení reklamy na pivo, který podepsal ruský prezident Vladimír Putin. Pivo se totiž stalo v Rusku jedním z nejoblíbenějších a hlavně nejdostupnějších alkoholických nápojů.
Při nákupu se totiž na něj nevztahuje žádné věkové omezení. A jak může tedy od pátého září reklama na pivo vypadat? Nesmí se například vysílat v rádiu ani televizi od sedmi rána do deseti hodin večer.
Reklama na pivo nesmí obsahovat informaci o tom, že pití pěnivého moku může mít vliv na společenský, sportovní nebo osobní úspěch a také, že pivo není jedním ze způsobů jak zahnat žízeň.
V reklamě na pivo se nesmí objevit lidé ani zvířata. Reklama s pivní tématikou nesmí být v dětských, vzdělávacích, kulturních a nemocničních zařízeních a ani do vzdálenosti sto metrů od nich. Pivo se také nesmí objevit na prvních a posledních stranách časopisů a novin.
Problémy také nastaly s pivní reklamou během televizních přenosů zápasů nejvyšší ruské fotbalové ligy, některé týmy totiž mají na dresech místní pivní značky.
Při utkáních ligy mistrů, kde je jedním z hlavních sponzorů pivo Amstel se už ruská televizní společnost NTV dohodla s UEFOU, že v době do dvaadvaceti hodin, kdy se nesmí reklama na pivo na obrazovce objevit, se bude v speciálně v Rusku vysílat reklamní spot na jiného nepivního sponzora Ligy mistrů.