V Rusku se omezí pivní reklama

Pivní prohibice. Tak by se dal nazvat zákon o omezení reklamy na pivo, který podepsal ruský prezident Vladimír Putin. Pivo se totiž stalo v Rusku jedním z nejoblíbenějších a hlavně nejdostupnějších alkoholických nápojů.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

obsluha roznáší pivo

obsluha roznáší pivo | Foto: David Šťáhlavský | Zdroj: Český rozhlas

Při nákupu se totiž na něj nevztahuje žádné věkové omezení. A jak může tedy od pátého září reklama na pivo vypadat? Nesmí se například vysílat v rádiu ani televizi od sedmi rána do deseti hodin večer.

Reklama na pivo nesmí obsahovat informaci o tom, že pití pěnivého moku může mít vliv na společenský, sportovní nebo osobní úspěch a také, že pivo není jedním ze způsobů jak zahnat žízeň.

V reklamě na pivo se nesmí objevit lidé ani zvířata. Reklama s pivní tématikou nesmí být v dětských, vzdělávacích, kulturních a nemocničních zařízeních a ani do vzdálenosti sto metrů od nich. Pivo se také nesmí objevit na prvních a posledních stranách časopisů a novin.

Problémy také nastaly s pivní reklamou během televizních přenosů zápasů nejvyšší ruské fotbalové ligy, některé týmy totiž mají na dresech místní pivní značky.

Při utkáních ligy mistrů, kde je jedním z hlavních sponzorů pivo Amstel se už ruská televizní společnost NTV dohodla s UEFOU, že v době do dvaadvaceti hodin, kdy se nesmí reklama na pivo na obrazovce objevit, se bude v speciálně v Rusku vysílat reklamní spot na jiného nepivního sponzora Ligy mistrů.

Milan Kopp, Petr Vavrouška Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme