Velké autobazary očekávají zvýšení prodeje vozů, zřídí i nové pobočky

Zájem řidičů o ojetá auta roste. Sítě autobazarů letos očekávají vyšší poptávku po užitkových i luxusních vozech. Zákazníci ale budou do autobazarů podle odborníků chodit hlavně pro osobní auta, která nejsou starší než dva roky. Bazary odhadují, že v letošním roce by se mohlo v Česku prodat znovu kolem 500 tisíc ojetin.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Autobazar | Foto: Jan Říha

Například Auto Esa chce odbyt zvýšit až na 10 tisíc. Jenom za leden firma prodala o 10 procent víc vozů než ve stejném období loňského roku. Největší tuzemská síť autobazarů AAA Auto odhaduje za celý rok nárůst ve výši dvou až tří procent.

„Doufáme, že od druhého čtvrtletí tohoto roku uvidíme oživení poptávky, což by se dalo i předpokládat vzhledem k tomu, že první kvartál byl pomalejší. Ale uvidíme, co celková hospodářská a ekonomická situace přinese,“ říká generální ředitelka AAA Auto Karolína Topolová.

Přehrát

00:00 / 00:00

Zájem řidičů o ojetá auta roste, autobazary otevírají i nové pobočky

Loni společnost prodala víc než 51 tisíc aut, což byl meziroční nárůst o téměř 15 procent. Letos by firmě mohly zvýšit odbyt nové pobočky. Až tři by mohly vzniknout v Česku. Podle Topolové připadají v úvahu například Tábor, Mladá Boleslav nebo Jičín. Jedna prodejna přibude také na Slovensku a v Moskvě.

„Letos se chceme rozhodnout o znovuvstoupení na maďarský trh, který poslední tři roky velmi bedlivě sledujeme, čekáme na moment oživení ekonomiky, ale ten zatím bohužel nenastal,“ připomíná Topolová.

Expandovat chce také konkurence ‚áček‘. Například Auto Esa chce podle ředitele rozvoje Tomáše Svobody letos otevřít několik poboček mimo Prahu.

„V letošním roce jsme v lednu otevřeli novou pobočku v Pardubicích, letos se ještě chystáme otevřít další dvě pobočky v krajských městech. V hledáčku máme více míst a ještě nejsme stoprocentně rozhodnuti, kde to bude.“

Mezi ojetými auty je v českých bazarech největší zájem o škodovky. Následují značky Ford, Renault nebo Volkswagen. Mezi nejprodávanější užitková auta patří třeba Ford Transit.

Tereza Jelínková, Jan Beneš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme