Více než 60% zeleniny v českých obchodech je ze zahraničí

Najít v regálech českých obchodů ovoce nebo zeleninu domácí provenience je někdy docela obtížné. Člověk chápe, že třeba banánů ani v úrodném Polabí moc nevyroste, ale proč se prodává holandská cibule nebo čínský česnek? Podle Zelinářské unie Čech a Moravy je na českém trhu už více než 60 procent zeleniny z dovozu a tento podíl prý stále roste.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Prodej ovoce a zeleniny na tržnici v Praze Holešovicích | Foto: Tomáš Adamec

Podle redaktora Hospodářských novin Martina Maříka tento problém nesouvisí se schopností českých zemědělců vypěstovat tyto produkty, ale se schopností dodávat je za solidní cenu velkoobchodu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Téma rozebral Martin Mařík v pořadu Radiožurnálu Stalo se dnes

„Velcí odběratelé požadují po dodavatelích, aby dostávali dodávky pravidelně, v patřičné kvalitě a patřičném množství sortimentu. A to je asi problém, který nejsou čeští producenti schopní splnit,“ upozornil Mařík v pořadu Stalo se dnes.

Jistou roli podle něj může hrát i fakt, že prakticky všechny obchodní řetězce jsou zahraniční. Jedná se o nadnárodní firmy, které mají svá evropská logistická centra, a vyplatí se jim centrálně zásobovat více zemí. Chybu ale vidí i na straně českých producentů.

„Oni nebyli v uplynulých letech schopni se sdružit do společných odbytových center, zajistit tam tu kvalitu, správné skladování, což je také jeden z významných faktorů, protože umožňuje dodávat ty produkty rovnoměrně, ve správnou dobu i za solidní cenu,“ uvedl Mařík.

mta, Jan Bumba Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme