Vlaky RoLa mezi Českem a Německem skončí

Vlaky RoLa, které mezi českými Lovosicemi a německými Drážďany převážely denně stovky kamionů, budou zrušeny. Dopravci o ně totiž po zavření celnic mezi oběma zeměmi ztrácejí zájem. Po našem vstupu do Evropské unie obsazenost souprav klesla o devadesát procent.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

vlak RoLa

vlak RoLa | Foto: Jan Rosenauer

Na ukončení provozu vlaků RoLa se v úterý dohodla česko-saská komise. Radiožurnálu to potvrdila mluvčí ministerstva dopravy Ludmila Roubcová.

"Provoz RoLa bude ukončen k nejbližšímu možnému termínu; výpovědní lhůta příslušných smluv je tři měsíce. Příčina tohoto vývoje je liberalizace mezinárodní silniční nákladní dopravy a zrušení celních kontrol na silničních hraničních přechodech."

Proti ukončení přepravy kamionů ve vlacích RoLa jsou připraveni protestovat čeští a němečtí ekologové a obyvatelé měst podél mezinárodní silnice E55. Objem kamionové dopravy na komunikaci po vstupu Česka do unie totiž stoupl zhruba o 30 procent. Místní nejsou spokojeni s tím, že ministerstvo dopravy nedodrželo slib a RoLa nebude fungovat až do dokončení dálnice D8.

Rozhodnutí se nelíbí ani exministru životního prostředí Martinu Bursíkovi. Upozorňuje na to, že návrat stovky kamionů na silnice enormně znečistí ovzduší.

"Od roku 1990 vzrostly emise oxidu uhličitého z dopravy o 47 procent, a konkrétně úplně nejhorší trendy jsou v kamionové dopravě. Podle mého názoru by měly vést k nějaké velmi aktivní politice České republiky ve vztahu k regulaci kamionů, v tomto ohledu je potřeba se podívat na samotný jeden z pilířů evropské integrace, totiž volný pohyb zboží, protože ten způsobuje veliký problém na životním prostředí."

Marika Táborská, Renáta Prátová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme