Vodafone přiznal potíže s novou internetovou samoobsluhou

Společnost Vodafone se po více než půl roce přiznala k tomu, že její internetová samoobsluha má technické potíže. S jejich vyřešením počítá nejdřív na podzim. Mobilní operátor totiž už přes rok pracuje na zprovoznění nového modernějšího systému, kam postupně převádí všechny zákazníky. Spousta z nich ale naráží na problémy - do samoobsluhy se nemůžou přihlásit, systém je pomalý a některým se nedaří platit faktury.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vodafone | Foto: Marián Vojtek

„Celý měsíc nemůžu zaplatit fakturu, protože používám Internet Explorer a nejde mi tam zadat částka, nemůžu se přihlásit ke kartě, nic,“ popisuje své problémy Tomáš Kápl.

Mladíka Radiožurnál oslovil na sociální síti Twitter, který je stejně jako Facebook plný stěžujících si zákazníků Vodafonu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Vodafone má potíže s novou internetovou samoobsluhou. Podrobnosti zjišťovala redaktorka Alžběta Havlová

„Spousta lidí si tam stěžuje každý den a Vodafone to víceméně neřeší. Lidem odepíše, ať zkusí jiný prohlížeč, nebo jim neodepíše vůbec,“ pokračuje Kápl.

Do toho mu chodily SMS zprávy, ať zaplatí, jinak bude mít omezené služby. Naštěstí jsou moderní technologie jeho denním chlebem, takže prohlížečů, na rozdíl od většiny lidí, má v počítači víc.

Zkoušel zaplatit i přes banku, ta ale transakci odmítla s tím, že číslo faktury, respektive variabilní symbol neexistuje.

A reakce Alžběty Weinfurtové z Vodafonu? „Nám je opravdu líto, co se panu Káplovi stalo. Z dostupných informací bych řeka, že se spíš jedná o velmi ojedinělý problém komunikace platebního systému a systému samoobsluhy.“

Technici podle ní na odstranění problému intenzivně pracují. Vodafone proto v současnosti zákazníkům radí vyžívat i jiné kanály než samoobsluhu.

„Zákazníkům, kteří se s tím setkají, bychom doporučovali využít jakoukoliv jinou platební metodu. Lze zaplatit přes bankovní převod, bankomaty a nejjistější způsob je nastavit si inkaso,“ radí Weinfurtová.

Zlepšení se zákazníci dočkají až na podzim

Výrazný odliv nespokojených zákazníků prý Vodafone nezaznamenal, ale spoustě lidí už zřejmě trpělivost došla. Pokud se dá věřit tomu, co píšou na internetu, nakonec přešli k jinému operátorovi.

„My uznáváme, že reakční doba webové samoobsluhy není momentálně úplně ideální, nicméně je potřeba říct, že webová samoobsluha Vodafonu ukazuje skutečně bezkonkurenční množství údajů o telefonním účtu a navíc i nyní poskytuje službu okamžité aktivace tarifu,“ podotkla Weinfurtová.

Ale právě proto, aby samoobsluha zákazníkům umožnila online aktivovat služby, tarify nebo mít neustálou kontrolu nad svým účtem, potřebuje komunikovat s velkým množstvím technologických systémů, které jsou poměrně složité.

„Nyní potřebujeme určitý čas, abychom komunikaci těchto systémů odladili,“ dodala Weinfurtová s tím, že zákazníci se zlepšení dočkají během podzimu letošního roku.

Alžběta Havlová, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme