Volání by mohlo být levnější

Levnější volání pro české zákazníky, a to až o desítky haléřů zhruba do tří měsíců. Takový efekt očekává Český telekomunikační úřad od svého rozhodnutí, kterým snížil ceny za hovory, které si účtují jednotliví operátoři mezi sebou. Telekomunikační společnosti mají totiž povinnost zareagovat na rozhodnutí úřadu a upravit svoje smlouvy do 60 dnů.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Satelitní anténa

Satelitní anténa | Foto: Jan Rosenauer

Člen Rady Českého telekomunikačního úřadu Michal Frankl řekl, že rozhodnutí sníží ceny volání spíše v řádu haléřů, maximálně několika desítek haléřů.

Snížení cen telekomunikačnímu úřadu od května umožňují nová pravidla regulace, která určuje zákon o elektronických komunikacích. Tím také skončila poslední forma regulace v Česku. Ta vycházela ještě ze staré normy a kvůli přechodným ustanovením zákona nového platila ještě dalších 12 měsíců, tedy do konce dubna.

"Tam, kde regulujeme, tam v rozhodnutích Český telekomunikační úřad stanoví termín, kdy musí operátoři opravit svoje smlouvy, aby respektovaly nové ceny, které si podnikatelé mezi sebou účtují, a to je 60 dnů. Čili zhruba za dva tři měsíce by se to mělo projevit v nějakém dílčím snížení pro konečné spotřebitele," řekl Frankl.

Úřad se podle něho rozhodl zasáhnout po rozdělení trhu elektronických komunikací a po analýze, která měla za úkol zmapovat konkurenci na těchto trzích. Úřad přitom nezasahuje v případě, kdy je na trhu konkurence dostatečná. "Na jiných trzích, kde jsme zjistili, že jeden z operátorů, obvykle je to Český Telecom z historických důvodů, má významné postavení, takzvanou významnou tržní sílu, tam ČTÚ přistoupil k regulaci," dodal.

Štěpánka Čechová, Vilém Janouš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme