Volkswagen by měl začít svolávat vozy do servisů v lednu, řekl šéf automobilky

Německá automobilka Volkswagen by měla začít svolávat vozy s naftovým motorem, kterých se týká emisní skandál, do servisů v lednu. Opravy vozů by měly být dokončené do konce příštího roku. Řekl to v rozhovoru s německým listem Frankfurter Allgemeinen Zeitung generální ředitel Volkswagenu Matthias Müller.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nový šéf koncernu Volkswagen Matthias Müller | Zdroj: Reuters

„Pokud všechno půjde podle plánu, začneme se svoláváním v lednu. Všechny vozy by měly být opravené do konce roku 2016,“ řekl Müller.

Podle něj bude potřeba u každého modelu posoudit možnosti řešení. U většiny modelů bude stačit aktualizace softwaru, některé však zřejmě budou potřebovat nové vstřikovače a katalyzátory.

Přehrát

00:00 / 00:00

Od ledna příštího roku chce Volkswagen začít svolávat auta s falšovanými emisemi do servisu. Podrobnosti od zpravodaje Pavla Poláka

Müller dodal, že věří, že ve skandálu s falšováním emisí vozů s naftovým motorem bylo zapleteno jen několik zaměstnanců.

Odmítl také, že by o tom věděl jeho předchůdce Martin Winterkorn, napsaly agentury DPA a Reuters.

Volkswagen se podle Müllera bude muset stát štíhlejší a decentralizovanější a u každého modelu a značky bude pečlivě prozkoumán jejich přínos pro společnost.

Proto, aby se Volkswagen dostal na správnou cestu, bude podle něj důležitější spíše „evoluce“ než „revoluce“ a firma by se mohla vrátit na výsluní do dvou až tří let.

Skandál s obcházením měření emisí se týká i škodovek vyrobených v první polovině roku 2015

Číst článek

„Tato krize nám dává příležitost k reorganizaci struktury Volkswagenu. Chceme, aby firma byla štíhlejší, decentralizovanější, a dát značkám více odpovědnosti,“ řekl Müller.

Skandál Volswagenu vypukl 18. září, kdy EPA obvinila Volkswagen, že u vozů s naftovým motorem používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Automobilka přiznala, že software instalovala po celém světě do zhruba 11 milionů aut, včetně 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto. Je to největší skandál za 78 let její existence.
Zdroj: ČTK

Müller rovněž odmítl názor, že Volkswagen informoval finanční trhy o problému s naftovými motory příliš pozdě. Úředníci americké Agentury pro ochranu životního prostředí (EPA) věděli o problému týdny předtím, než byla informace zveřejněna.

Na včerejším velkém shromáždění ve Wolfsburgu Müller zaměstnancům řekl, že propouštění v tuto chvíli vyloučit nemůže. Prohlásil ale, že udělá vše proto, aby k němu nedošlo.

Naftový motor s falšujícím softwarem je i ve škodovkách. Česká automobilka proto spustila web go.skoda.eu/servisakce, na kterém si vaše nebo vyhlídnuté auto můžete prověřit.

Automobilka Volkswagen už čelí první vlně žalob, zejména ve Spojených státech. Podle advokáta Jana Černého mají čeští řidiči ve vztahu k žalobám příliš mnoho očekávání:

Přehrát

00:00 / 00:00

Volkswagen začne svolávat vozy s falšujícím softwarem, automobilka už čelí první vlně žalob. Více s právníkem Janem Černým

„Bude se posuzovat množství faktorů a skutečností. V mnoha případech budou potřeba znalecké posudky. Bude také důležité, jestli si majitel vůz koupil a o problému věděl, či ne.“

V případě koupi z bazaru nebo zánovního automobilu může nový majitel požadovat doklad o tom, že je auto v pořádku a aféra se ho netýká.

„Rozhodně je možné tento doklad požadovat. Já bych to dokonce doporučoval. A pokud problém má, zkoušel bych získat slevu,“ dodává advokát.

ČTK, Pavel Polák, Michaela Vydrová, Michaela Široká Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme