Volkswagen chce omezit výbavu Škodovek

„Škodovce je nutné utáhnout opratě,“ prohlásil Martin Winterkorn, šéf koncernu Volkswagen. Automobilka začala plnit to, co slíbila. Nařídila Škodě, aby zjednodušila vybavení vozů. Podle Hospodářských novin se změna dotkla například Octávie. Varianta s poloautomatickou klimatizací nebude mít chlazenou příruční schránku. Volkswagen chce prý auta, která nabízí, jasně rozlišit na luxusnější a levnější.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Škoda Fabia RS II

Škoda Fabia RS II | Foto: Škoda Auto

Motoristický publicista Vladimír Rybecký si ale nemyslí, že Škodě hrozí výrazné zchudnutí výbavy: „Určitě tam jistý rozdíl v kvalitě bude, protože je celkem logické, že Volkswagen je postaven o něco výš a odpovídá tomu i cena. Nemyslím si ale, že to bude tak katastrofální.“

Přehrát

00:00 / 00:00

Situaci mezi Volkswagenem a Škodovkou v Ozvěnách dne okomentoval motoristický publicista Vladimír Rybecký.

Rybecký si dokonce myslí, že Škoda nebere Volkswagenu tolik zákazníků, jak se tvrdí: „Pokud se podíváte na výrobní program, tak já bych řekl, že jediný model, který skutečně konkuruje s Volkswagenem, je Fabia s modelem Polo. Pokud porovnáváme Škodu Octavia s Volkswagenen Golf, tak to jsou naprosto odlišná auta a volí je úplně jiný typ zákazníků. Nemyslím si, že by si navzájem Škoda s Volkswagenem tak katastrofálně konkurovaly, jak se někdy tvrdí.“

Motoristický publicista nesouhlasí ani se studií Centra automobilového výzkumu Duisburské univerzity, podle které loni přišel Volkswagen o 12 miliard korun právě kvůli takzvanému kanibalismu jednotlivých koncernových značek.

„Mně se to číslo zdá hodně nadhodnocené. Spíš bych věřil teorii, kterou hlásá koncern Volkswagen, že za cenu jistých ztrát na úkor Volkswagenu má Škoda velmi důležitou pozici v tom, že bere zákazníky jiným značkám, ať už francouzským nebo asijským. Ten přínos, který přináší značka Škoda do koncernu, je mnohem větší, protože to jsou zákazníci, kteří by si nikdy Volkswagen nekupovali,“ vysvětluje Rybecký.

Publicista proto nepředpokládá, že by došlo k nějakým výrazným změnám v koncepci Škoda Auto. Podle Rybeského je pozice Škodovky velmi dobrá a není důvod na tom něco měnit.

Veronika Sedláčková, Lenka Rafaelová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme