Volkswagen chce v Číně investovat 14 miliard eur v příštích čtyřech letech
Německá automobilová skupina Volkswagen bude investovat v Číně v příštích čtyřech letech 14 miliard eur, tedy asi 356 miliard korun. Uvedl to v dnešním vydání listu China Daily čínský šéf Volkswagenu Jochem Heizmann. Do roku 2018 by výrobní kapacity Volkswagenu v Číně měly podle něj dosáhnout nejméně čtyř milionů automobilů ročně. Volkswagen se do roku 2018 hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě a dostat se v odbytu nad devět milionů vozů.
"Čína je jednoznačně největší trh současnosti. Neustále roste a i do budoucna dává jistotu jisté stability. Je tedy logické, že Volkswagen tam investuje. Ostatně byl první, kdo tam začal investovat, vybudoval si tam velmi silné postavení a má tam velmi kvalitní partnery," vysvětluje Vladimír Rybecký, redaktor autoweek.cz.
O postavení Volkswagenu v Číně mluvil na Rádiu Česko Vladimír Rybecký, redaktor autoweek.cz
Investice se týká celého koncernu Volkswagen. Tedy i Škody Auto. Její modely se tam dobře prosadily, připravuje se proto zavedení dalších modelů na čínský trh.
Volkswagen na čínském trhu bojuje o první místo s koncernem General Motors. Oba tyto koncerny používají stejného partnera.
Podle Rybeckého se v Číně zatím spotřebuje, co se vyrobí. Za několik let se ale mohou zdejší kapacity začít využívat i k exportu z Číny do jiných asijských zemí.
„Volkswagen i se značkou Škoda je aktivní i jinde v Asii, snaží se získat daleko lepší postavení třeba v Indii, kde se také do budoucna vidí velká perspektiva, i když se tam zatím prodává velmi málo. Volkswagen hledá partnery v Malajsii i jinde. Má to tedy rozehráno na více hřištích,“ říká Rybecký.
O postavení největšího výrobce automobilů na světě podle Rybeckého Volkswagen bojuje s General Motors, ve hře je i Toyota. Jde o to, prosadit se tam, kde se výrobci zatím nedaří.
„Z tohoto hlediska bude důležitější než Čína pro Volkswagen trh v severní Americe, kde zatím poměrně hodně ztrácí jak proti GM, tak proti Toyotě,“ dodává Vladimír Rybecký.