Volkswagen chce v Číně investovat 14 miliard eur v příštích čtyřech letech

Německá automobilová skupina Volkswagen bude investovat v Číně v příštích čtyřech letech 14 miliard eur, tedy asi 356 miliard korun. Uvedl to v dnešním vydání listu China Daily čínský šéf Volkswagenu Jochem Heizmann. Do roku 2018 by výrobní kapacity Volkswagenu v Číně měly podle něj dosáhnout nejméně čtyř milionů automobilů ročně. Volkswagen se do roku 2018 hodlá stát největším výrobcem automobilů na světě a dostat se v odbytu nad devět milionů vozů.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Volkswagen

Volkswagen | Zdroj: ČTK

"Čína je jednoznačně největší trh současnosti. Neustále roste a i do budoucna dává jistotu jisté stability. Je tedy logické, že Volkswagen tam investuje. Ostatně byl první, kdo tam začal investovat, vybudoval si tam velmi silné postavení a má tam velmi kvalitní partnery," vysvětluje Vladimír Rybecký, redaktor autoweek.cz.

Přehrát

00:00 / 00:00

O postavení Volkswagenu v Číně mluvil na Rádiu Česko Vladimír Rybecký, redaktor autoweek.cz

Investice se týká celého koncernu Volkswagen. Tedy i Škody Auto. Její modely se tam dobře prosadily, připravuje se proto zavedení dalších modelů na čínský trh.

Volkswagen na čínském trhu bojuje o první místo s koncernem General Motors. Oba tyto koncerny používají stejného partnera.

Podle Rybeckého se v Číně zatím spotřebuje, co se vyrobí. Za několik let se ale mohou zdejší kapacity začít využívat i k exportu z Číny do jiných asijských zemí.

„Volkswagen i se značkou Škoda je aktivní i jinde v Asii, snaží se získat daleko lepší postavení třeba v Indii, kde se také do budoucna vidí velká perspektiva, i když se tam zatím prodává velmi málo. Volkswagen hledá partnery v Malajsii i jinde. Má to tedy rozehráno na více hřištích,“ říká Rybecký.

O postavení největšího výrobce automobilů na světě podle Rybeckého Volkswagen bojuje s General Motors, ve hře je i Toyota. Jde o to, prosadit se tam, kde se výrobci zatím nedaří.

„Z tohoto hlediska bude důležitější než Čína pro Volkswagen trh v severní Americe, kde zatím poměrně hodně ztrácí jak proti GM, tak proti Toyotě,“ dodává Vladimír Rybecký.

pir, Magdaléna Trusinová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme