Volkswagen odhalil nesrovnalosti v novém emisním softwaru. Problém se týká některých naftových aut

Německá automobilka Volkswagen při interní kontrole odhalila nesrovnalosti v novém softwaru pro regulaci emisí naftových vozů. Automobilka v neděli podle agentury DPA také uvedla, že o tom bezodkladně informovala spolkový úřad pro motorová vozidla KBA. Podle firmy se zjištěné nesrovnalosti týkají naftových vozů s motorem typu EA 189 o objemu 1,2 litru.

Tento článek je více než rok starý.

Wolfsburg Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Automobilka Volkswagen

Automobilka Volkswagen | Zdroj: Reuters

„Preventivně bylo rozhodnuto o prozatímním pozastavení nynější výměny technického řešení pro naftové vozy s motorem typu EA 189 o objemu 1,2 litru,“ oznámila firma.

Začal klíčový soud v kauze Dieselgate. Investoři a akcionáři žádají od Volkswagenu 230 miliard korun

Číst článek

Německé ministerstvo dopravy uvedlo, že o problému ví. „Tuto záležitost zkoumá spolkový úřad pro motorová vozidla,“ dodalo.

Německá vláda a automobilový průmysl podle DPA považují úpravu softwaru za základní nástroj k relativně rychlému snížení automobilových emisí.

V mnoha německých městech nyní přesahuje znečištění ovzduší stanovené limity. Soudy již proto v řadě případů nařídily omezit provoz starších naftových aut.

Naftové automobily se dostaly do centra pozornosti kvůli aféře Volkswagenu kolem manipulace s testy emisí oxidů dusíku. Volkswagen v září 2015 v reakci na obvinění amerických úřadů přiznal, že asi do 11 milionů naftových aut po celém světě nainstaloval software umožňující manipulovat s testy emisí oxidů dusíku.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme