Volkswagen je znovu lídrem automobilového trhu, v prodeji předstihl Toyotu
Německý automobilový koncern Volkswagen překonal v prodeji japonskou firmu Toyota Motor. I přes skandál kolem falšování testů emisí se tak Volkswagen vrátil do čela světového trhu s automobily. Během letošního prvního čtvrtletí prodal více než 2,5 milionu vozů.
Na skandál s měřením emisí společnost doplatila jen nepatrně. Poptávka po jejich autech byla menší například ve Spojených státech nebo také v Rusku.
„Skandál s dieslovými emisemi postihl zejména trh v Severní Americe a tam se Volkswagenu nedaří už delší dobu – prodeje tam klesají třetí rok v řadě,“ řekl redaktor časopisu Svět motorů Martin Frei.
„Naopak v Evropě a Číně se Volkswagenu podařilo prodeje zvýšit. Tady je cítit, že aféra má vliv naprosto zanedbatelný.“
Prvenství Volkswagenu je ale jen těsné. Během letošního prvního čtvrtletí totiž prodal jen zhruba o 50 tisíc vozů více než Toyota. Na horších výsledcích Toyoty se podepsalo hlavně několikadenní přerušení výroby pro nedostatek oceli. A to kvůli výbuchu v tamní ocelárně.
Skandálu čelí i jiné automobilky
Japonská společnost Mitsubishi Motors přiznala, že její zaměstnanci manipulovali s testy spotřeby paliva u některých modelů aut. Podle firmy má jít o více než 600 tisíc vozů.
Jde o takzvané minivozy určené pro tamní trh. Českých zákazníků by se tedy problém týkat neměl. Podle Freie přesto výrobci spotřebu paliva v Evropě moc neřeší.
Mitsubishi přiznala manipulace při testech se spotřebou, týká se více než 600 tisíc aut
Číst článek
„Z našeho evropského pohledu je to spíše úsměvná záležitost. V Evropě jsme si už zvykli, že jezdíme za spotřebu o třetinu vyšší, než udává výrobce. A protože u nás není právní pojetí takové, abychom s tím mohli něco dělat, tak to takhle bude i nadále.“
Aféra ale není jediná, kterou společnost zasáhla. Už před lety se ukázalo, že firma Mitsubishi od 70. let zatajovala u svých aut řadu problémů a závad. V minulosti se aféry nevyhnuly ani firmě Ford nebo Hyundai.
Německé automobilky svolají v Evropě kvůli emisní kauze více než 600 tisíc aut
Číst článek