Volkswagen je znovu lídrem automobilového trhu, v prodeji předstihl Toyotu

Německý automobilový koncern Volkswagen překonal v prodeji japonskou firmu Toyota Motor. I přes skandál kolem falšování testů emisí se tak Volkswagen vrátil do čela světového trhu s automobily. Během letošního prvního čtvrtletí prodal více než 2,5 milionu vozů.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Návštěvníci autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem si prohlížejí detail kola vozu firmy Volkswagen (ilustrační foto)

Návštěvníci autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem si prohlížejí detail kola vozu firmy Volkswagen (ilustrační foto) | Zdroj: Reuters

Na skandál s měřením emisí společnost doplatila jen nepatrně. Poptávka po jejich autech byla menší například ve Spojených státech nebo také v Rusku.

„Skandál s dieslovými emisemi postihl zejména trh v Severní Americe a tam se Volkswagenu nedaří už delší dobu – prodeje tam klesají třetí rok v řadě,“ řekl redaktor časopisu Svět motorů Martin Frei.

„Naopak v Evropě a Číně se Volkswagenu podařilo prodeje zvýšit. Tady je cítit, že aféra má vliv naprosto zanedbatelný.“

Prvenství Volkswagenu je ale jen těsné. Během letošního prvního čtvrtletí totiž prodal jen zhruba o 50 tisíc vozů více než Toyota. Na horších výsledcích Toyoty se podepsalo hlavně několikadenní přerušení výroby pro nedostatek oceli. A to kvůli výbuchu v tamní ocelárně.

Skandálu čelí i jiné automobilky

Japonská společnost Mitsubishi Motors přiznala, že její zaměstnanci manipulovali s testy spotřeby paliva u některých modelů aut. Podle firmy má jít o více než 600 tisíc vozů.

Jde o takzvané minivozy určené pro tamní trh. Českých zákazníků by se tedy problém týkat neměl. Podle Freie přesto výrobci spotřebu paliva v Evropě moc neřeší.

Mitsubishi přiznala manipulace při testech se spotřebou, týká se více než 600 tisíc aut

Číst článek

„Z našeho evropského pohledu je to spíše úsměvná záležitost. V Evropě jsme si už zvykli, že jezdíme za spotřebu o třetinu vyšší, než udává výrobce. A protože u nás není právní pojetí takové, abychom s tím mohli něco dělat, tak to takhle bude i nadále.“

Aféra ale není jediná, kterou společnost zasáhla. Už před lety se ukázalo, že firma Mitsubishi od 70. let zatajovala u svých aut řadu problémů a závad. V minulosti se aféry nevyhnuly ani firmě Ford nebo Hyundai.

Německé automobilky svolají v Evropě kvůli emisní kauze více než 600 tisíc aut

Číst článek

mkp, Zuzana Švejdová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme