Volkswagen svolá v Německu kvůli úpravě softwaru 2,5 milionu aut
Koncern Volkswagen čeká největší servisní akce v historii automobilky. Do servisu bude muset podle německého listu Die Welt jen v Německu skoro dva a půl milionu aut. V celé Evropě se to týká více než osmi milionů naftových vozidel. Automobilku proto čekají velké výdaje.
Informace listu Die Welt se týká vozidel s motory 2.0 TDI a 1.6 TDI. Víc než z toho polovina jsou auta značky Volkswagen.
Do servisu pak budou muset ještě vozidla Audi, technickou úpravu potřebují i vozy španělské dceřiné automobilky Seat a nevyhnou se jí ani majitelé škodovek. Jen v Česku jich plánuje Škoda Auto svolat v prvním čtvrtletí 2016 přes sto tisíc.
Volkswagen v září po vypuknutí skandálu přiznal, že software na úpravu emisí namontoval do více než 11 milionů aut na celém světě.
Na servisní akce si koncern Volkswagen pouze v Evropě odložil stranou v přepočtu přes 180 miliard korun. Ale to nejsou jediné výdaje, se kterými musí automobilka počítat. Čelí totiž mnoha žalobám v několika zemích, vyčísleny nejsou ani všechny pokuty. Podle analytiků by se celkové výdaje mohly vyšplhat až k bilionu českých korun.
Vedení VW prý vědělo o problému s emisemi dřív
S překvapivým článkem přišel německý bulvární nedělník Bild. Ten včera bez uvedení zdrojů napsal, že vedení Volkswagenu vědělo o nesrovnalostech s emisemi o rok dříve, než celá kauza v Americe vypukla.
Jako příklad Bild uvedl, že tehdejší šéf koncernu Martin Winterkorn údajně rozhodl na jaře stáhnout z trhu kvůli nadměrné spotřebě model Polo TDI Blue Motion. Jeho skutečná spotřeba se prý od té udávané lišila o 18 procent.
Mluvčí automobilky zprávu popřel, důvodem stažení vozu byl podle něj slabý prodej. Dodal, že teď Volkswagen testuje emise u všech modelů Polo vyrobených od roku 2012.