Volkswagenu klesá odbyt, Škodě se daří držet zájem zákazníků

Koncern Volkswagen dnes v Německu oznámil, že mu v červenci klesl prodej meziročně o 3,7 procenta. Automobilový průmysl je přitom tahounem evropského hospodářství a předznamenává další směřování ekonomiky většiny zemí.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Muž prochází kolem loga koncernu Volkswagen v Dillí (archivní foto) | Zdroj: Reuters

Volkswagen patří mezi největší automobilky na světě. Součástí koncernu jsou kromě české Škody také například značky Audi, Porsche, Bentley, Bugatti nebo Lamborghini.

Za letošní první pololetí prodala celá skupina přes 5 milionů vozů. Což je o malinko více než hlavní konkurent, japonský výrobce Toyota. Jeho prodeje také klesají.

Přehrát

00:00 / 00:00

Prodej světových automobilek poznamenala slabší kupní síla v Číně, Rusku a Brazílii, informovala Jitka Hanžlová

Prodej vozů ovlivnila zejména situace na trhu v Číně, Rusku a Brazílii. Na tyto trhy se automobilky v poslední době výrazně zaměřily. Investovaly tam a prodeje vozů v těchto zemích velice slibně rostly. Teď tam ale lidé mají méně peněz, a proto přestali auta kupovat.

V Rusku klesly prodeje Volkswagenu za prvních sedm měsíců letošního roku téměř o 11 procent. V Číně o více než 5 procent a v Brazílii o třetinu. Přitom například čínský trh se na celkových prodejích německého koncernu podílí 36 procenty.

Poptávka v Číně bude zřejmě dál klesat

Čína je už od roku 2009 největším automobilovým trhem světa. Vystřídala v čele žebříčku Spojené státy. Prodej aut tam ročně rostl kolem 14 procent. Už loni ale prodeje zpomalily na 7 procent.

A letos se čeká další zpomalování. Podle některých analytiků dokonce i stagnace. To se samozřejmě projeví na ziscích automobilek, které se na Čínu zaměřily.

Nemusí to ale znamenat, že by se podniky dostaly do ztráty. Musí jen své hospodaření přizpůsobit měnícím se podmínkám.

Škoda boduje u evropských klientů

Česká Škoda je na tom o něco lépe než mateřský koncern. I ona se musela vyrovnat s poklesem prodeje v Rusku, na Ukrajině a v Číně. Podařilo se jí ale udržet zájem zákazníků v západní a střední Evropě.

V Německu zůstává jedničkou mezi dováženými značkami. Růst v řádech desítek procent zaznamenala automobilka v červenci ve Španělsku, Irsku, Švýcarsku, Itálii a ve Švédsku.

Jitka Hanžlová, mkp Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme