VW by se mohl už letos stát jedničkou mezi světovými značkami

Tržby Volkswagenu, jehož součástí je i Škoda Auto, dále rostou. Provozní zisk největší evropské automobilky za poslední tři čtvrtletí meziročně stoupl na skoro 9 miliard eur, v přepočtu 224 miliard korun, tedy o 86 procent.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Skleněná továrna, manufaktura, kde se vyrábí Volkswageny Phaeton, Drážďany, Německo

Skleněná továrna, manufaktura, kde se vyrábí Volkswageny Phaeton, Drážďany, Německo | Foto: Filip Jandourek

Volkswagen usiluje do roku 2018 o první místo mezi světovými značkami. Podle redaktora serveru Autoweek.cz Vladimíra Rybeckého dokonce všechno nasvědčuje tomu, že se Volkswagen stane světovou jedničkou už v letošním roce.

Přehrát

00:00 / 00:00

Redaktor serveru Autoweek.cz Vladimír Rybecký ve Světě o jedné

„Volkswagen hodně roste na objemu prodeje, ale hodně mu zřejmě pomůžou i problémy Toyoty, takže vše nasvědčuje tomu, že Volkswagen by mohl být o hodně dřív, než byly původní plány,“ vysvětlil Rybecký. K růstu Volkswagenu nejvíc přispěla jeho pozice na čínském trhu.

„Co se týče objemu prodeje, je důležité být na všech světových trzích, mít rozprostřeno působení do všech regionů, aby to, když se v některé oblasti světa objeví nějaké problémy, koncern nezasáhlo v plné síle,“ vysvětlil Rybecký.

Pro Volkswagen bude v současné době velmi důležité uvedení malého auta, které se bude vyrábět v Bratislavě. „Tím se Volkswagen vrací do segmentu trhu, ve kterém se mu dříve moc nedařilo a ve kterém několik let nepůsobil,“ doplnil Rybecký. Největšími konkurenty Volkswagenu jsou Toyota Motor a General Motors.

Přehrát

00:00 / 00:00

Michal Štengl z časopisu Automobil v Ozvěnách dne Radiožurnálu

Na úspěchu Volkswagenu se výrazně podílí i mladoboleslavská Škoda. Její provozní zisk za poslední tři čtvrtletí stoupl o 75 procent. Letos automobilka očekává, že letos vyrobí o 100 tisíc aut víc než loni, tedy skoro o deset procent.

Podle Michala Štengla z časopisu Automobil stejně jako mateřský koncern i Škoda těží ze své modelové politiky. „Velmi dobře se etablovala především na čínském trhu a v Indii, kde prodeje výrazně rostou, protože zkrátka Škoda nabízí takové modely, které se dokázaly trefit do vkusu zákazníků po celém světě,“ uvedl Štengl.

Obecně podle něj výsledky Volkswagenu vypovídají o tom, že se automobilový průmysl vypořádal s krizí v minulých letech. „Je to dáno tím, že u většiny automobilek dominuje Čína a asijské trhy, což jsou velmi perspektivní trhy a automobilky se na ně hodně zaměřují,“ dodal.

Rádio Česko, Martin Hromádka, ak Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme