Vybírá se dodavatel elektronického mýtného

Na ministerstvu dopravy otevřeli obálky s nabídkami zájemců, kteří u nás chtějí provozovat systém elektronického mýtného. Nabídek, které uchazeči mohli podávat do pátku, se sešlo necelých deset. Některé velké firmy, například Siemens, T-Systems nebo společnosti Sanef a Logica, se totiž nakonec rozhodly, že se tendru účastnit nebudou.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dálnice D8

Dálnice D8 | Foto: www.rsd.cz

Mýtné mají od roku 2007 platit nákladní vozidla nad 12 tun. V první fázi by mělo být zpoplatněny pouze dálnice, říká mluvčí ministerstva dopravy Marcela Švejnohová, později ale i některé vybrané tahy první třídy.

"Generální dodavatel musí být připraven zavést mýtné na více než 2000 kilometrech, tam započítáváme silnice 1. třídy plus dálnice. Nicméně v té první etapě by se na 100 % jednalo o zpoplatnění dálnic v celkové délce 972 kilometry," připomněla Švejnohová.

Pro koho se stát rozhodne zatím není jasné, výběrem dodavatele se ale zároveň určí technologie, kterou se v Česku ujeté kilometry budou měřit.

Podle Břetislava Dandy ze Společenství autodopravců Čech a Moravy by měl stát zvolit tu nejlacinější variantu, protože během 4 až 5 let se současný systém stejně bude měnit: "Od roku 2008 - 9 by měl nastoupit systém Galileo, který by měl být jednotný pro celou Evropu, a proto vyhazování peněz za jakékoli systémy, které budou následně zrušeny, si myslím, že je neekonomické."

Milan Kopp, Naďa Bělovská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme