Výrobce BlackBerry mění vedení, má firmu vyvést z hluboké krize

Komunikátor BlackBerry byl dlouho jedničkou ve svém oboru, dnes ale těžce bojuje o přízeň zákazníků. Firma začala s nástupem konkurenčních výrobků silně ztrácet a problémy se vyhrotily natolik, že pod tlakem nespokojených investorů museli ze svých funkcí odstoupit dva nejvyšší šéfové firmy.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Image BlackBerry po rozsáhlých výpadcích utrpěla

Image BlackBerry po rozsáhlých výpadcích utrpěla | Zdroj: Reuters

Novým generálním ředitelem výrobce BlackBerry, firmy Research In Motion, se stane dosavadní provozní ředitel Thorsten Heins, který do firmy přišel před čtyřmi lety z německého konglomerátu Siemens.

Hlavními viníky propadu firmy jsou dva hlavní manažeři, Mike Lazaridis a Jim Balsillie. „Mohli za to, že výrobce BlackBerry uváděl přístroje zmateně, nevyhovovaly novinky, byl špatný marketing a pozdě reagovali na situaci na trhu. Určitě je to z větší části jejich vina,“ říká redaktor serveru živě.cz Jan Sedlák.

Přehrát

00:00 / 00:00

Snahy o oživení výrobce BlackBerry sleduje redaktor serveru živě.cz Jan Sedlák

Především Apple a Googlu začaly vytlačovat komunikátory BlackBerry z trhu. „Bylo to díky inovacím. Apple přišel iPhonem, úplně nový dotykový koncept telefonu. Google zase nabídl, že jeho operační systém mohli de facto zadarmo nasazovat různí výrobci po celém světě,“ vysvětluje Sedlák.

Zatímco ještě v roce 2008 hodnota společnosti představovala asi 80 miliard dolarů, teď podle aktuální ceny akcií činí jen 7 miliard dolarů.

Výrobce BlackBerry však podle Sedláka může dále fungovat, jen už nebude mít tak výsadní postavení na trhu jako dříve: „Firma je v jádru naprosto zdravá, je v zisku, BlackBerry používá 75 milionů uživatelů, kteří měsíčně platí poplatky za službu. Jediné co vadilo investorům byl ten zmatený vývoj.“

„Research In Motion má specifický okruh zákazníků, kteří jsou hodně konzervativní, mají rádi plnohodnotnou klávesnici. Pro firmu by mělo být prioritou udržet si tyto zákazníky a nabízet jim přístroje, které nejsou zmatené, nejsou to polotovary a kočkopsi. Další otevřený trh jsou tablety, tam se RIMu vstup ze začátku nepovedl, ale hra je pořád otevřená,“ dodává redaktor serveru živě.cz.

Ondřej Černý, Mirko Kašpar Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme