Výsledky Snapchatu padají, akcie firmy ztratily dosavadní zisky

První čtvrtletní výsledky americké technologické firmy Snap ukázaly pomalý růst počtu uživatelů a byly pro trh značným zklamáním. Akcie společnosti, která provozuje populární mobilní aplikaci Snapchat, po středeční zprávě ztratily takřka všechny zisky dosažené od svého březnového vstupu na newyorskou burzu. Březnová emise byla největším debutem na americkém akciovém trhu za tři roky, a investoři proto čtvrtletní zprávu Snapu napjatě očekávali.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Firma Snap vstoupila na americkou burzu | Zdroj: Reuters

Snap po středečním uzavření burz uvedl, že počet aktivních uživatelů jeho aplikace vzrostl v prvním čtvrtletí meziročně o 36 procent na 166 milionů. Znamenalo to další zpomalení z tempa 48 procent v předešlém čtvrtletí a z 63 procent v loňském třetím čtvrtletí. Počet uživatelů byl sice v souladu s předpověďmi některých analytiků, trh však doufal, že firma přijde s čísly, která ospravedlní prudký nárůst akcií od jejich vstupu na trh.

Akcie firmy se po zprávě propadly o 23 procent a z tržní hodnoty Snapu to ubralo asi šest miliard dolarů (147 miliard Kč). Kurz titulu klesl na 17,66 USD a těsně se přiblížil březnové emisní ceně 17 dolarů.

Facebook už není pro mladý. Přichází Instagram

Číst článek

Emise akcií Snap byla největším vstupem technologické firmy na veřejný trh od debutu Facebooku v roce 2012 a nejočekávanější emisí od burzovního vstupu Twitteru v roce 2013. Reakce akcií na první výsledky zveřejněné po burzovním debutu byla u Snapu obdobná jako u akcií Facebooku a Twitteru. Facebook po zveřejnění prvních výsledků jako veřejně obchodované firmy zaznamenal pokles o 11 procent a akcie Twitteru se propadly o 24 procent.

Snapchat zahájil činnost v roce 2012 jako aplikace umožňující uživatelům posílat fotografie, které po několika sekundách z přístroje zmizí. Firma se od té doby stala i tvůrcem mediálních obsahů podobně jako další velké internetové společnosti; loni na podzim se pak začala označovat i za výrobce fotoaparátů a přejmenovala se na Snap Inc.

Snap musí ve svém segmentu trhu bojovat proti sílící konkurenci, zejména ze strany Facebooku, který v roce 2031 usiloval o převzetí Snapchatu. Od tá doby Facebook začal nabízet velmi podobné prvky a aplikace, zejména na své platformě Instagram. Facebook v dubnu sdělil, že jeho aplikace Instagram Stories, která dělá zhruba totéž jako Snapchat, dosáhla 200 milionů aktivních uživatelů denně; růst počtu uživatelů však měl Snap rychlejší, uvedla agentura Reuters.

Výnosy Snap se za čtvrtletí meziročně zvýšily takřka čtyřnásobně na zhruba 150 milionů USD, skončily ale pod průměrným odhadem 158 milionů USD. Byly také nižší než ve čtvrtém čtvrtletí, kdy bývají příjmy z reklam nejvyšší. Čistá ztráta firmy narostla na 2,2 miliardy USD ze 105 milionů USD o rok dříve.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme