Výstavba nákupních center se v Česku pro letošek zastavila

Letos poprvé po dvaceti letech se v Česku neotevře jediné nákupní centrum. Vyplývá to z pravidelné studie poradenské společnosti Cushman & Wakefield, na kterou upozornily Lidové noviny.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Obchodní centrum

Obchodní centrum | Foto: Tomáš Adamec

„Pozastavení stavby nákupních center jednak pramení z jisté nasycenosti trhu a za druhé je to i výsledek hospodářské krize a z ní pramenící opatrnosti financujících bank,“ odůvodňuje Jan Kotrbáček, vedoucí oddělení maloobchodu poradenské společnosti Cushman & Wakefield. Podle něj jde ale pouze o dočasný stav. Vývoj nových nákupních center byl totiž pouze odsunut na příští roky.

Přehrát

00:00 / 00:00

O budoucnosti nákupních center mluvil na Rádiu Česko Jan Kotrbáček, vedoucí oddělení maloobchodu poradenské společnosti Cushman & Wakefield

„V roce 2012 a 2013 se můžeme těšit na další nové projekty, které vzniknou v rámci České a Slovenské republiky. Zájem retailerů expandovat neopadl. Hledají pouze nové příležitosti, kde by se dal realizovat nový obchod. Určitě si myslím, že potenciál naskýtají tradiční centra měst, která se rozvíjejí,“ vysvětluje Kotrbáček.

Ve srovnání s průměrem Evropské unie, co se týče hustoty sítě nákupních center, je totiž Česká republika stále pozadu. „Česká a Slovenská republika zatím nedosáhla průměru, který je v západní Evropě. Zhruba máme rezervu 30 procent vůči Velké Británii, Francii a Nizozemí,“ popisuje situaci vedoucí oddělení maloobchodu poradenské společnosti Cushman & Wakefield.

Ondřej Černý, Naďa Bělovská, Lenka Rafaelová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme