Vytíženost Ro-La prudce klesla
Bude dál fungovat přeprava kamionů po železnici systémem vlaků RoLa? O tom dnes budou jednat zástupci českého Ministerstva dopravy se saským ministerstvem hospodářství. Po našem vstupu do EU přestali řidiči kamionů RoLu využívat, protože na hranicích už nemusejí stát tak dlouhé fronty jako před 1. květnem. Ty přepravují kamiony mezi českými Lovosicemi a německými Drážďany. Obsazenost souprav totiž po rozšíření Evropské unie klesla o 90 procent.
Podle náměstka ministra dopravy Vojtěcha Kocourka je hlavní příčinou náš vstup do Evropské unie. "Automobilová doprava otevřením hranic nemusí stát ty dlouhé fronty a padla všechna omezení spočívající v povolení vjezdu na cizí území."
Je šance, že by se kamiony na vlaky jednou vrátily? Náměstek ministra dopravy Vojtěch Kocourek v to doufá. "Já jelikož jsem za kombinovanou dopravu zodpovědný, tak vám nemůžu odpovědět jinak, než že je tu ta šnce. Samozřejmě je to dlouhodobá záležitost. Bude to spočívat v zavedení výkonového zpoplatnění silnic a dalších kroků, ale já jsem přesvědčen o tom, že ty kroky udělat musíme."