Vytíženost Ro-La prudce klesla

Bude dál fungovat přeprava kamionů po železnici systémem vlaků RoLa? O tom dnes budou jednat zástupci českého Ministerstva dopravy se saským ministerstvem hospodářství. Po našem vstupu do EU přestali řidiči kamionů RoLu využívat, protože na hranicích už nemusejí stát tak dlouhé fronty jako před 1. květnem. Ty přepravují kamiony mezi českými Lovosicemi a německými Drážďany. Obsazenost souprav totiž po rozšíření Evropské unie klesla o 90 procent.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Labe u Lovosic

Labe u Lovosic | Foto: Jan Rosenauer

Podle náměstka ministra dopravy Vojtěcha Kocourka je hlavní příčinou náš vstup do Evropské unie. "Automobilová doprava otevřením hranic nemusí stát ty dlouhé fronty a padla všechna omezení spočívající v povolení vjezdu na cizí území."

Je šance, že by se kamiony na vlaky jednou vrátily? Náměstek ministra dopravy Vojtěch Kocourek v to doufá. "Já jelikož jsem za kombinovanou dopravu zodpovědný, tak vám nemůžu odpovědět jinak, než že je tu ta šnce. Samozřejmě je to dlouhodobá záležitost. Bude to spočívat v zavedení výkonového zpoplatnění silnic a dalších kroků, ale já jsem přesvědčen o tom, že ty kroky udělat musíme."

Markéta Kaclová, Naděžda Hávová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme