Výzkum: Čechy v obchodech zaujmou vyzdobené regály i výhodné ceny

Českého zákazníka při nákupu nejvíc zaujme netradiční obal zboží nebo cedulka se slevou. Dva roky trvající výzkum prováděli odborníci z Mendelovy univerzity v Brně a chování nakupujících zkoumali pomocí přístroje sledujícího pohyby očí. Díky tomu zjistili, kam se zákazníci při nakupování dívají a jakým způsobem si zboží vybírají.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nakupování, nákup, účtenka, zboží, v obchodě, shopping, jídlo (ilustrační foto)

Nakupování, nákup, účtenka, zboží, v obchodě, shopping, jídlo (ilustrační foto) | Foto: CC0 Public domain

Lidé jdou v první řadě po potravinách, které znají a pamatují si jejich umístění v obchodě. Zaujmou i nápadně vyzdobené regály. Podle výzkumníka Denise Drexlera ale má i to své limity.

„Když je něco až megalomanské, což můžou být třeba i balonky, na zákazníka to působí jako prvoplánové a příliš pozornosti tomu nevěnuje a hodně se i zákazníci můžou tomuto místu vyhýbat,“ vysvětluje Drexler.

Cena na prvním místě

I když účastníci výzkumu v odpovědích uváděli, že je pro ně důležitá kvalita, podle odborníka Stanislava Mokrého řadí na první místa cenu zboží.

„Cena bude opravdu v mnoha případech hrát hlavní roli. Český spotřebitel v obecné rovině, tak u něj sleva je to, co prodává,“ tvrdí Mokrý.

V budoucnu se chtějí vědci zaměřit na to, jestli si diváci olympiád pamatují značky sportovního vybavení.

Tereza Kadrnožková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme