Vznik Českého aeroholdingu může vést k privatizaci obou firem

Český aeroholding, který vznikne propojením pražského letiště a skupiny ČSA, bude mít v konečné podobě sedm dceřiných společností. V začátcích svého fungování bude mít 6200 zaměstnanců. Podle některých odborníků může nicméně sloučení obou společností znamenat předstupeň k jejich zprivatizování.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Letiště Praha - odletová hala. Ilustrační foto | Foto: Tomáš Adamec

Podle generálního ředitele letiště a prezidenta ČSA Miroslava Dvořáka ale v žádném případě nedochází ke spojení letiště a aerolinek. Hlavním přínosem projektu je podle něj snížení nákladů na služby, které budou jednotlivé společnosti v rámci holdingu sdílet.

Přehrát

00:00 / 00:00

Analytik společnosti Cyrrus Jan Procházka ve Světě o druhé.

„Těch oblastí je opravdu celá řada. Dá se říct celá oblast administrativy, IT, přes personalistiku, finance, právní služby, centrální nákup nebo pozemní technika. Provozní úspory lze ročně vyjádřit ve stovkách milionů korun, které tímto budou ušetřeny tím, že nebudou dublovány na více stranách,“ vysvětlil Dvořák.

Podle deníku E15 může nicméně vznikem Českého aeroholdingu jít o jakýsi mezistupeň, který umožní výhodnější privatizaci obou firem. „Spekulací je tam plno. Bylo určitě nepříjemné, že informace byla včera oznámena vládou a až dneska komentována ČSA a Letištěm Praha,“ poznamenal analytik společnosti Cyrrus Jan Procházka.

Podle něj nicméně pak nebude problém jednu ze společností z holdingu vytáhnout. „Nevidím do hlavy našim vládním činitelům. Ale dovedu si velice dobře představit, že jak Letiště Praha, tak ČSA potom budou třeba privatizovány v době, kdy to bude dávat větší smysl,“ podotkl Procházka.

Jaroslav Skalický, Václav Sochor, Alice Kottová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme