Z aut do terénu se stala módní záležitost. Každé páté prodané v Česku patří mezi SUV

Už druhý měsíc za sebou jsou vozy v kategorii SUV nejprodávanějšími auty v Česku. V listopadu se jich podle údajů Svazu dovozců automobilů prodalo téměř 5 tisíc a za celý letošní rok už desetkrát tolik. Obliba vozů SUV roste po celé Evropě. Z původně velkých aut do terénu se stala módní záležitost.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Škoda Kodiaq: první SUV, pod které se podepsala Škoda Auto, se chlubí velkým kufrem

Škoda Kodiaq: první SUV, pod které se podepsala Škoda Auto, se chlubí velkým kufrem | Foto: Škoda Auto

„Mám pocit, že když se sedím výš, tak je to auto bezpečnější. A kvůli rozhledu na silnici, abych měla větší přehled. Jsem malá, tak kvůli tomu." vysvětluje řidička Kateřina z Prahy, proč i ona podlehla kouzlu SUV.

Motoristický publicista František Dvořák je ale ke stále rostoucí popularitě těchto aut skeptický.

Přehrát

00:00 / 00:00

Už druhý měsíc za sebou jsou vozy v kategorii SUV nejprodávanějšími auty v Česku

„Já jsem zvědavý, jestli si to auto koupí i ve druhé generaci, protože přijdou na to, že to auto trochu víc žere. Má větší kola, tedy je dražší ho přezouvat. Přeci jen se víc houpe. Nutno podotknout, že to nejsou terénní auta, jsou to prostě klasická auta, která se dnes líbí, protože jsou viditelná."

Navíc se s nimi podle Dvořáka dá dobře předvádět před sousedy. Trh s SUV proto stále roste.

„Za posledních pět let vzrostl trh SUV čtyřnásobně, dnes je to přibližně 23 procent. Každý rok se prodá 8 milionů SUV. A já si tak trošku myslím, že jsme teď na vrcholu," dodává.

Opačného názoru je J. D. Shanahan, hlavní programový inženýr automobilky Ford.

Škoda ukázala v Ženevě koncept sedmimístného SUV, na trhu bude za rok

Číst článek

„Myslím si, že největší potenciál teď mají malá SUV. Hodně lidí se nás také ptá naopak na ty největší vozy s třemi řadami sedadel. Takže to vypadá, že kategorie SUV ještě bude růst."

J. D. Shanahan říká, že každý trh má sice jiné požadavky, SUV se teď ale prodávají po celém světě.

„Čím dál větší popularita SUV je globální záležitost, ale směr udává americký trh. Před pár lety jsme provedli výzkum evropského trhu a zjistili jsme, že Evropa se toho času o velká auta vůbec nezajímala. Kategorie SUV teď ale v Evropě roste opravdu velmi rychle," popisuje.

V Evropě se loni prodalo přes 3 miliony SUV. V roce 2020 by to podle výzkumné společnosti LMC Automotive mohlo být dvakrát tolik.

Statistiky Svazu dovozců automobilů jsou k nahlédnutí zde.

Matěj Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme