Z projektu rychlodráhy Transrapid v Mnichově kvůli penězům sešlo
Magnetická rychlodráha Transrapid nakonec mnichovské hlavní nádraží a tamní letiště nespojí. Z bombastického projektu sešlo kvůli enormnímu růstu nákladů. Výstavbu rychlodráhy vehementně podporoval hlavně bývalý bavorský premiér Edmund Stoiber.
Studie proveditelnosti z roku 2002 počítala s tím, že výstavba dráhy založené na magnetické levitaci přijde na jednu miliardu a 850 milionů eur.
Z nejnovějších odhadů ale vyplynulo, že by kontroverzní projekt, se kterým nesouhlasilo ani samotné město Mnichov, přišel na více než tři miliardy eur.
Spolková vláda, bavorský kabinet a zástupci průmyslových firem dnes na mimořádné schůzce rozhodli, že se 40kilometrová trasa s konečnou platností stavět nebude. Verdikt je těžkou ranou nejen pro bavorskou CSU, ale taky pro samotnou moderní technologii, která je zatím komerčně využívána pouze v činské Šanghaji.