Z projektu rychlodráhy Transrapid v Mnichově kvůli penězům sešlo

Magnetická rychlodráha Transrapid nakonec mnichovské hlavní nádraží a tamní letiště nespojí. Z bombastického projektu sešlo kvůli enormnímu růstu nákladů. Výstavbu rychlodráhy vehementně podporoval hlavně bývalý bavorský premiér Edmund Stoiber.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

rychlovlak Transrapid

rychlovlak Transrapid | Foto: Transrapid International

Studie proveditelnosti z roku 2002 počítala s tím, že výstavba dráhy založené na magnetické levitaci přijde na jednu miliardu a 850 milionů eur.

Z nejnovějších odhadů ale vyplynulo, že by kontroverzní projekt, se kterým nesouhlasilo ani samotné město Mnichov, přišel na více než tři miliardy eur.

Spolková vláda, bavorský kabinet a zástupci průmyslových firem dnes na mimořádné schůzce rozhodli, že se 40kilometrová trasa s konečnou platností stavět nebude. Verdikt je těžkou ranou nejen pro bavorskou CSU, ale taky pro samotnou moderní technologii, která je zatím komerčně využívána pouze v činské Šanghaji.

Jiří Hošek, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme