Z výrobků brzy zmizí klamavá slovíčka

Evropská unie zpřísní podmínky pro označování potravinářských výrobků a jejich reklamu. Podle předsedy Asociace reklamních agentur Jiřího Mikeše ji k tomu mimo jiné vede stále častější obezita u dětí a šíření cukrovky. "Lze předpokládat, že brzy Evropská unie doporučí, aby na obalech potravin byly skutečné údaje a ne nějaká tvrzení, že je tam méně tuku, lehký, nízkotučný a podobné argumenty, které byly užívány. Musíme být uvážlivější, jak výrobci, tak my, kteří komunikujeme se spotřebitelem a nesmíme ho klamat."

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

cigarety na popelníku

cigarety na popelníku | Foto: Jan Rosenauer st.

Po vstupu do Evropské unie už také nebude možné označovat cigarety nápisem light. V zemích unie začne toto nařízení platit ještě letos. Smyslem je zabránit tomu, aby výrobci cigaret vytvářeli u zákazníků iluzi, že tento druh cigaret méně škodí zdraví. Podle Evy Králikové z 1. lékařské fakulty Univerzity Karlovy v Praze na to kuřáci skutečně spoléhali. "Ty lightky skutečně jsou zavádějící. Navozují dojem, že je to vlastně stejné jako dýchat čistý vzduch. Navíc označení light vůbec nesouvisí s tím, co ta cigareta obsahuje. Například v Thajsku se prodávají cigarety ultralight , které mají dvojnásobek maximální hodnoty pro Evropskou unii a jsou označeny light. Je to jen obchodní označení a řada lidí, když chce skončit, tak si řeknou, že to je stejné jako kdybych přestal, tak budu kouřit lightky."

Markéta Kaclová, Jaroslav Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme